Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
شنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۶ برابر با  ۱۶ سپتامبر ۲۰۱۷
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :شنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۶  برابر با ۱۶ سپتامبر ۲۰۱۷
]

گردهم آئی بزرگ بازنشستگان فرهنگی، پرستاری و ارتشی و دیگر زحمتکشان

در ٢٥ شهریور۱۳۹۶ در تهران و شهرستان ها

 

گزارش خبری «سایت راه کارگر»

در پی دعوت های جداگانۀ تشکل های بازنشستگان لشکری و کشوری، در روز شنبه ٢٥ شهریور۱۳۹۶ در جلو تالار وحدت که قرار بود مراسم "تکریم" از بازنشستگان با حضور مقامات دولتی و حکومتی برگزار شود، هزاران بازنشسته فرهنگی، پرستاری و ارتشی گردهم آمدند تا فریاد رسای اعتراض خود را به گوش مسئولان حکومتی برسانند. هر چند در خبرها آمده است که یک ساعت قبل از برگزاری تجمع، مقامات حکومتی محل مراسم "تکریم" را عوض کرده بودند تا با  خشم و اعتراض بازنشستگان که از تهران و بسیاری از دیگر شهرهای کشور از جمله اصفهان؛ مرکزی؛ خراسان جنوبی؛ خراسان شمالی؛ خراسان رضوی؛ گیلان؛ مازندران؛ کرمانشاه؛ و البرز به پایتخت آمده بودند روبرو نگردند. همچنین در این روز شاهد گردهم آئی مستقل بازنشستگان درشهرهای کرمانشاه، ارومیه، مازندران، مشهد و ...بودیم. بازنشتسگان در حرکتی متحد و هماآهنگ با شعارهای روشن، اعتراض خود به وضعیت موجود و بویژه وضعیت اسفبار زندگی خود را به گوش همگان رساندند. آنها فریاد می زدند:

مشکل ما حقوقیه ؛ وعده هاتون دروغیه!

تا حق خود نگیریم، از پا نمی نشینیم!

حکومت عدل علی؛ این همه بیعدالتی!

سفرۀ ما خالیه؛ ظلم و ستم جاریه!

حقوق ما یک میلیون؛ خط فقر چهار میلیون! 

منزلت، معیشت، حق مسلم ماست!

حقوق ما ریالی؛ هزینه ها دلاریه!

اگر جواب نگیریم؛ دوباره بر می گردیم!

یه اختلاس کم بشه؛ مشکل ما حل میشه!

نکته جالب در این حرکت ، چه در تهران و چه در شهرستان ها، همدوشی و همراهی بازنشستگان فرهنگی، پرستاری و ارتشی و دیگر زحمتکشان بود که حقوق حقه شان، سال هاست پایمال شده است؛ صندوق های بیمه بازنشستگی شان در حال ورشکستگی است؛ قانون مدیریت خدمات دولتی نیز به فراموشی سپرده است. آنها به این وضعیت اعتراض دارند و این اعتراض را بارها در گردهم آئی های گوناگون و اعتراضات پی در پی اعلام داشته اند . اما تاکنون جز وعده و وعید و جر سردواندن و افزایش های قطره چکانی حقوق، هیچ کاری برایشان انجام نداده اند. وضعیت اسفبار زندگی بازنشستگان ارتشی نیز نشانۀ آن است که این بخش از نیروهای مسلح، به عنوان برادر ناتنی نیروهای مسلح در نظر گرفته می شود و در حالی که بودجه های بخش های گوناگون سپاه از بودجه های بخش های مختلف ارتش بیشتر است، همین وضعیت در مورد بازنشستگان این دو نیروی مسلح، یکی خودی و دیگری غیرخودی، نیز برقرار است. همین نگاه تبعیض آمیز است که خشم بازنشستگان ارتشی و نیروهای فعال در ارتش را نیز به دنبال داشته است. همرائی بازنشستگان ارتشی در کنار خواهران و برادران فرهنگی و پرستاری خود نشاندهنده آن است که آنها خود را بخشی از مردم و در کنار زحمتکشانی می بینند که حقوق شان بصورتی سازمانیافته از طرف حکومتیان پایمال می شود و راهی جز اقدام متحد و مشترک برای رسیدن به خواسته های برحق شان که چیزی جز تحقق شرایطی که امکان یک زندگی شایسته انسانی را فراهم آورد، نیست، برسند.

شنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۶ برابر با ۱۶ سپتامبر ۲۰۱۷

........................

ویدئوهای حرکت با شکوه بازنشستگان

اعتراض بازنشستگان لشگری و کشوری به تکریم دروغین بازنشستگان در محل تالار وحدت تهران . ۲۵شهریور ۹۶

https://www.youtube.com/watch?v=rIzWhWF91zU&feature=youtu.be

.....................................................................................

تجمع بازنشستگان در اعتراض به عدم‌همسان‌سازی حقوق

شناسه خبر: 1520586 سرویس: اقتصادی

 ۲۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۳

تسنیم گزارش می‌دهد

امروزگروهی از بازنشستگان کشوری و لشکری مقابل تالار وحدت تجمع و به عدم همسان‌سازی حقوق خود اعتراض کردند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، باز هم گروهی از بازنشستگان مقابل تالار وحدت تجمع کردند تا از دولت بخواهند به وضعیت حقوق و معیشت آنها رسیدگی کند. آنها در اعتراض به عدم‌اجرای مصوبه مجلس و عدم‌همسان‌سازی حقوق و مزایای بازنشستگان با افراد شاغل در این نقطه تجمعی را ترتیب دادند.

بازنشستگان ضمن این تجمع خواهان اجرای کامل و یکباره مصوبه همسان‌سازی حقوق و دستمزدها توسط دولت هستند. همچنین رسیدگی به وضعیت بیمه تکمیلی درمان و ایجاد بیمه کامل و جامع درمان از دیگر خواسته‌های بازنشستگان حاضر در این تجمع اعتراضی است.

با مصوبه دولت در 26فروردین ماه 96 برای افزایش حقوق بازنشستگان و وظیفه‌بگیران و مشترکان صندوق بازنشستگان کشوری و سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح جهت همسان‌سازی حقوق بازنشستگان سطوح پایین، درصد رشد بین 10 تا 27 درصدی تعیین شد. با این تغییر حقوق هیچ بازنشسته‌ای کمتر از مبلغ یک میلیون و 150 هزار تومان نخواهد بود. آن‌طور که سازمان اداری و استخدامی اعلام کرده است جداول مربوط به افزایش امتیازات گروه‌های شغلی پایین‌تر از دو میلیون تومان بازنشستگان، حداکثر ظرف یک هفته از سوی این سازمان و سازمان برنامه و بودجه اعلام خواهد شد.

سال گذشته نیز به‌منظور یکسان‌سازی حقوق کارکنان دولت و افزایش دریافتی بازنشستگان درصد افزایش حقوق با حداقل 12 درصد تعیین اما تا بیش از 20 درصد نیز اعمال شد به‌طوری که طبق اعلام نوبخت ــ رئیس سازمان برنامه و بودجه ــ برای گروه‌هایی زیر 1.5میلیون دریافتی داشتند به‌طور متوسط بیش از 20 درصد اضافه حقوق تعیین و تصمیم بر این شد تا هر سال و تا پایان برنامه ششم این تغییرات ادامه داشته باشد.

------------------------------

تجمع اعتراضی قریب به دو هزار نفر از بازنشستگان در مقابل تالار وحدت تهران

قریب به 2هزار تن از بازنشستگان کشوری از صبح امروز شنبه ۲۵شهریور در مقابل تالار وحدت تهران تجمع کردند و خواستار تأمین حداقل حقوق هستند.این تجمع که بر اساس فراخوان قبلی برگزار شده و هر لحظه به تعداد جمعیت افزوده می‌شود، شامل بازنشستگان از استانهای اصفهان؛ مرکزی؛ خراسان جنوبی؛ خراسان شمالی؛ خراسان رضوی؛ گیلان؛ مازندران؛ کرمانشاه؛ تهران و البرز می‌باشد.تجمع‌کنندگان شعار می‌دهند: ظلم و ستم کافیه سفره ما خالیه/حکومت عدل علی این همه بیعدالتی/تا حق خود نگیریم از پا نمی‌نشینیم/یک اختلاس کم بشه مشکل ما حل می‌شه.تجمع‌کنندگان بنرهای بزرگی با خود حمل می‌کنند.مأموران انتظامی تجمع‌کنندگان در مقابل تالار وحدت تهران را محاصره کردند تا مانع از گسترش این حرکت اعتراضی شوند.

---------------------------

گزارش تجمع پرشور پیشکسوتان کشوری و لشکری  خراسان رضوی

 

امروز ۲۵ شهریور روز تکریم بازنشستگان

 

طی فراخوانی و دعوتی که انجام شد پیشکسوتان  کشوری و لشکری از ساعت ۱۰ در مقابل استانداری خراسان رضوی  گرد آمده

 

 و با نوشتن پلاکارد  و بنر  خواسته ها  و وظایف  مسئولین را کهردر قبال پیشکسوتان بایستی اجرا کنند را به آنها  یاد آور  شدند.

 که:

تکریم  واقعی زمانی  است

  که پیشکسوت دارای

معیشت و منزلت و بیمه کارآمد

 باشد.

این تجمع ،تجمع سکوت بود .

 

در خاتمه قطعنامه تجمع حاوی خواسته های پیشکسوتان کشوری و لشکری

 شامل درخواست اجرای قانون مدیریت خدمات کشوری و همترازی حقوق  با شاغلین و بیمه کار آمد بود  قرائت  شد.

 

لازم به یاد  آوری است که تعدادی  از نیروهای انتظامی  و گارد ویژه  با گرفتن و پاره کردن بنر ها و پلاکارد ها و با آوردن  فشار بر تجمع کنندگان  مبنی بر ترک محل تجمع  باعث ناراحتی همکاران آنهم  در روز تکریم بازنشستگان  شدند.

 

 که این رفتار آنها  را به مدیر کل  استانداری اعلام کرده و اعتراض  خود را از چنین رفتاری با پیشکسوتان  بیان داشتیم.

 

 و در انتها اعلام شد که تا رسیدن به خواسته های صنفی خود به تجمعات پی در پی ادامه خواهیم داد

ضمن تقدیر از حضور با شکوه و پر شور دوستان اعلام می گردد :

 

در ادامه حرکت اعتراضی زنجیره ای و تجمعات پی در پی تجمعی

در روز ۱۳ مهر  روز جهانی معلم  در مقابل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی

  در ساعت ۱۰_۱۲ برگزار می گردد

که انتظار  میرود حضور  پر رنگ شما عزیزان را شاهد باشیم

 

پیشکسوتان  و بازنشستگان  کشوری و لشکری  خراسان رضوی

.................................

با درود

۲۵/۶/۹۶

گزارش تجمع همکاران بازنشسته در کرمانشاه

صبح امروز همکاران فرهنگی بازنشسته  راس ساعت ۱۰ در محل صندوق

 بازنشستگی استان تجمع باشکوهی را برگزار کردند که این تجمع نشان از فشار بیش از حد مسائل اقتصادی بر این قشر بوده که موجبات نارضایتی آنها را فراهم نموده  این اعتراض باز نشستگان نسبت به وضعیت معیشتی خود بارها است که صورت میگیرد! وخواهان اجرای کامل مدیریت خدمات کشوری هستند که در سال ۸۶ توسط مجلس محترم مصوب  شده ودولت و سازمان برنامه  از اجرای آن تا امروز به بهانه نبودن اعتبار شانه خالی کرده وهمین امر موجب عقب ماندگی حقوق بازنشستگان به میزان ۶۷/۷درصد نسبت به شاغلان این وزارتخانه و سایر وزارتخانه های دیگر گردیده وزندگی آنها را دچار اختلال جدی نموده،

شعارهای داده شد توسط بازنشستگان عبارتند از:

  تا حق خود نگیریم از پا نمی نشینیم

خط فقر ۴ میلیون  حقوق ما یک میلیون

منزلت معیشت حق مسلم ماست

حقوق ما ریالی هزینه ها دوباره

اگر جواب نگیریم دوباره بر می گردیم

همترازی یک ساله این بهترین راهکار

و!!!! بود

ضمنا بعضی از گزارشگران جوان روزنامه همشهری در بین جمعیت اقدام به گرفتن فیلم و عکس نمودند.

نکته قابل توجه این تجمع حضور همکاران شهرستان پاوه ،جوانرود و اسلام آباد بود که نشان از فشار اقتصادی براین قشر فرهیخته میباشد.

ضمنا در پایان تجمع قطعنامه پایانی که در آن خواسته بازنشستگان برای چند مین بار لحاظ شده بود توسط یکی از همکاران قرائت گردید که موجب استقبال آنها قرار گرفت

با تشکر از نیروی انتظامی کرمانشاه که حضور خود امنیت تجمع را حفظ نمودند.

.....................................

قطعنامه پایانی تجمع بازنشستگان فرهنگی در۲۵ شهریور ۱۳۹۶ درکرمانشاه

 

به نام خداوند جان و خرد

 

نمایندگان محترم مجلس

دولتمردان گرامی

 

در ابتدای سخن، قاطعانه اعلام می کنیم که سودای گویه های سیاست آلود و پویه های جناحی نداریم و دامن وجودمان ازآلایه ی هر تعلقی، پاک و مبراست.

حرف ما، سخنی دردآلود و صادقانه از سویدای دل است که کم مانده است رفتارهای چندشناک سیاست آلود و وعده های توخالی و فریبای ارباب قدرت به مویه، تبدیلش کند.

 

«سوء مدیریت»،« نگرش بخشی و جناحی» و «عدم نظارت براجرای قوانین موجود» در سه دهه اخیر، ستمی دنباله دار را بر بازنشستگان فرهنگی تحمیل نموده است که تشعشعات آن، استخوان جان را می سوزاند؛ هروجدان بیداری را آزرده می سازد و هر انسان آزاده ای را به فریاد وامی دارد.

 

شما صاحب منصبان شعارزده که خود را وارث خون شهدا درجاری ساختن احکام قرآن به شمارمی آورید، با چشم فروبستن بر ابتدایی ترین حقوق ولی نعمتان علمی خویش و شکستن حرمت نمک، حیاتی تبعیض آلود به نام «تکریم» را در قالب لقمه زهرآلود «تحقیر» بر سر سفره زیستارآنها نهاده و  ورودی گوش مبارک تان نیز برروی هرصوت دادخواهی، مسدود است.

 

درتمام سه دهه اخیر با «چوب مصلحت» و «سراب توهمی وعده های پوچ»، چنان بر سر حقیقت زندگی ما معلمان دیروز و بازنشستگان امروز کوبیده اید و چنان حقوق حقه ی ما را در گورستان آلایه های سیاسی و دخمه ی بازی های جناحی مدفون کرده اید که جز روانی خمود و خانواده ای دردمند و غرقه در گرداب درماندگی، برای هریک ازما، چیز دیگری باقی نمانده است.

 

جوانی ما، درعنفوان مدیریت های مبتنی بر ناشایسته سالاری، جوانمرگ شد. میان سالی مان درمیانه رویاهای فراملی تان درخلاب یأس و ناامیدی به گل نشست. اینک نیز دوران پیری ما در سایه ی تبعیضی که روی هر ستمی را سفید می کند،گرفتار سونامی اختلاس، سراب چشم اندازهای نافرجام و تگرگ حاتم بخشی های ازکیسه مهمان، شده است.

 

درحالی که به لطف شولای فقر اهدایی تان ، بازنشستگان دو اسبه و چهارنعل به سمت تاریکی جاوید گور، از ثانیه ها هم پیشی می جویند، طرح های پوسیده ی پلکانی و برنامه ها و چشم اندازهای بی پشتوانه ی چندساله را برای آنها ترسیم می کنید. آیا این گونه عملکرد، خروجی همان شعارهای تاریخ مصرف داری است که در ستادهای تبلیغاتی ، سوار بر مرکب خوش یَراق آن ، به سوی فتح قله های قدرت و گنجینه های ثروت، به یورتمه می تاختید؟

 

 پس از سه سال برگزاری جلسات گوناگون و مذاکرات و مکاتبات متعدد بازنشستگان با مسئولان سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور و  نمایندگان مجلس و ایده آل پردازی های رنگارنگ این حضرات، کماکان مسئولان، چشم بر وظایف قانونی خویش فروبسته و رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، ضمن اعلام «عدم امکان تغییر شرایط موجود»، با بیانی منت آلود فرموده اند که به دلیل بروز اتفاقاتی برای صندوق های بازنشستگی، دولت حقوق بازنشستگان را می پردازد.

 

گویی بازنشستگان، اختلاسگران صندوق ها بوده یا آن اتفاقات کذایی، تحت مدیریت فرهنگیان بازنشسته به وقوع پیوسته است. شاید هم درقاموس ایشان، بیت المال، ملک طلق ِ ارباب قدرت است و فرهنکیان بازنشسته، مددجویانی تحمیلی هستند.

 

به مجرد آنکه قافیه پاسخگویی مسئولانه بر شما تنگ می شود، از مصلحت نظام ، خون شهدا و سایر مفاهیم ارزشی، ابزاری برای گریز از مسئولیت می سازید تا هرحقی را به غایت، پلشت و ناحق جلوه دهید.

مگر جزآن است که نظام حاکم، خون بهای سرخ شهیدانی است که فرزندان و برادران و شاگردان ما بوده اند و گل وجود این ستارگان غروب ناپذیر تاریخ بشریت، درراه بسط عدالت و دادگری، پرپر شده است؟ پس لطفا این مفاهیم ارزشی را به تصرف عدوانی خود درنیاورید که مکتب ما معلمان بازنشسته، آبشخور و خاستگاه همیشه جاری ِهمان آلاله های سرخ دشستان آزادگی است.

 

نمایندگان گرامی مجلس

دولتمردان محترم

برای چندمین بار از شما می خواهیم که قانون را فصل الخطاب بدانید و حقوق تضییع شده ی ما را به فراخور قانون، به کمال ادا کنید.  هرگز جز حقوق خویش، مطالبه گر هیچ ناحق و ناروایی نبوده و نخواهیم بود. داشته های کشور را مِلک آبا و اجدادی عده ای و نداشته ها و تنگناهای آن را کابین دائمی و عندالمطالبه ی عده ای پیشانی سوخته قرار ندهید.

 

خواسته های ما بازنشستگان، روشن و بدیهی اند. این خواسته ها باید درقالب تدوین قوانین روشن، پایدار و غیرقابل تفسیر، تحقق بیابند زیرا که هرگز از مطالبه ی آنها دست نخواهیم کشید :

 

۱. «اعاده ی کامل مطالبات اجرا نشدن قانون مدیریت خدمات کشوری ازسال ۸۶ تاکنون»

 

۲. «ایجاد همترازی کامل در دریافتی های بازنشستگان و شاغلان زیرمجموعه ی دولت تا پایان سال جاری».

 

 ۳. «تجمیع بیمه های ابتر کنونی بازنشستگان درقالب بیمه ای واحد ، کارآمد و متناسب با ویژگی سنی آنها».

 

شما نمایندگان مجلس و دولتمردان ، مطابق قانون اساسی، مسئول و مکلف به عملی شدن این خواسته

ها هستید. انتخاب راهکارها و چگونگی تامین منابع مالی آن نیز به شما و وظایف قانونی تان مربوط است نه بازنشستگان. همانگونه که پی ریزی این بنای ناراست، ریشه درعملکرد ناصواب شما دارد، مرمت و بازسازی آن نیز وظیفه و تکلیف قانونی شماست.

یقین بدانید از حقوق قانونی خود، نخواهیم گذشت.

------------------------

حقیقتی که نمیتوان کتمان کرد

 

در پی تکریمی که مسئولین قرار بود طبق سالهای گذشته از بازنشستگان بعمل آورند ؛ بسیاری از همکاران از رفتن به آن مراسم مصنوعی که هدفش جز بیراهه رفتن از خواست واقعی بازنشستگان چیزی در ماهیتش یافت نمی شد خودداری کرده و قرار شد در مقابل تالار وحدت تجمعی اعتراضی در این رابطه برگزار شود و صدای اعتراض خود را به گوش مسئولین برسانند !!!!!!!

اما متاسفانه

یا خوشبختانه

یکساعت قبل از شروع تجمع با خبر شدیم که مسئولین برگزاری تکریم محل آن را به جای دیگری انتقال دادند !!!!!

سوال ؟

خواست آنها از این عمل چه میتوانست باشد ؟

 

اصل و فلسفه تکریم از ما بر چه پایه و منطقی است؟

 

و سوال های بیشماری که در ذهن هر بازنشسته ای شکل گرفت !!!!

 

اما جان کلام :

 

توصیه ای به اقایان مسئولین 

صدای این قشر فرهیخته را که سالها عمر خود را در راه اعتلای این مرزو بوم در طبق اخلاص گذاشته اند را بشنوند ودر جهت اقدام عاجل فرصت را از دست ندهند .

 

تجمعات ما تا رسیدن به حقوق مغفول کماکان با جدیت بیشتر ادامه دارد .

.............................

پیامی از رزمنده ی بازنشسته ی ارتشی

 

بسمه رب الشهدا والصدیقین

 سلام ،رهبرم ،

سلام دولت مردان،

سلام هم میهنانم،

سخنی دارم باشما،

باشمابزرگوارانم،باشماسرورانم،باشماعزیزانم،

 

آری من همان رزمنده دیروز هستم،من همان جوان ارتشی هستم،که درروزگاری نه چندان دور،ازجانم گذشتم،ودرپیش چشمان نگران خانواده ام،رفتم ،

منتی نیست،برعزیزی ،چون بخاطر وطنم رفتم،برای خاکم رفتم،برای ناموسم رفتم،

آری ما رفتیم ,تا به ندای پیرومرید زمانم لبیک گفته باشیم،

ما رفتیم تا خون دهیم،اماذره ای ازخاکمان را ندهیم،

ما رفتیم،تا هموطنمان احساس امنیت کنند ،همانطورکه الان هم هموندانمان میروند،

اما سخنم ،این است،آیارزمندهای جوان ارتشی ،دیروز

امروزباید سرشکسته خانوادهایمان باشیم،امروزی که دیگر پیری وعوارض زخمهای جنگ توانمان رابریده ،

امروز دیگر بازنشستگام را نمی بینند، چشمانی که روزی به رفتنمان می نشست،

هموطن چه زود، دیرشد، مسولین ،دولت مردان ،که بسیاری ازشما ،همسنگران دیروز ما بودید،

چرا بازنشستگان ارتش رانمی بینید، البته حق دارید ما‌ را نبینید،

چون ما درس فروتنی را درارتش الهی فراگرفتیم، تا سردر پیش هیچ کس خم نکنیم،

 

امامسولین:

 امروز هم سر خم نکرده ایم، اما قدمان خم شده، از ناملایمات، از تورم، از خجالت همسران، فرزندان، نوه ها، وووو

امروز قدمان خم شده،در پستیهای زندگی، پس شماهم مارانمی بینید،

همسنگران دیروز، ومسولین امروز،

ما سروقامتان ایستاده درغبار هستیم،

که سربلندیم،

 

 رهبرم، امروز ما را دریاب، آیا شماهم بازنشستگان و سربازان گوش بفرمانت را فراموش کردی؟

 

اکنونم جان برکف فرمان شما هستیم، حتی با این تن رنجور، فقط شما حکم کن،

 

ارتشی جوان دیروز،ارتشی پیر امروز

جان بفدایت میکنند،

بازنشسته ی ارتش  

..........................................

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©