Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
چهارشنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۸ برابر با  ۱۷ آوريل ۲۰۱۹
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۸  برابر با ۱۷ آوريل ۲۰۱۹
حجت الاسلام موسی غضنفرآبادی (رئیس دادگاه‌های انقلاب اسلامی تهران)« اگر ما انقلاب را یاری نکنیم، حشدالشعبی عراقی، فاطمیون افغان

اعلامیه هیئت اجرائی سازمان کارگران انقلابی ایران (راه کارگر)

در اعتراض به حضور نیروی های نظامی خارجی در کشور

 

پیام شان روشن است:

امدادگر ایرانی در زندان!

سرکوبگر خارجی در میدان!

 

نگرانی حاکمیت از فوران سیل خشم مردم پس از ویرانگری های سیلاب های چند هفته اخیر در سراسر کشور که با برنامه های زیست محیطی ویرانگرتر حکومتیان تشدید شده، سرکوب فعالان مدنی و امدادگران دلیر را در دستور قرار داده است. در حالی که جوانان خوزستانی با زنجیرهای انسانی بدن های خود سیل بند می سازند تا سیل خانه و کاشانۀ همشهریان و هموطنان شان را ویران نکند، دستگاه های امنیتی رژیم با دستگیری گروه گروه از آنها، اقدامات انسانی و همبستگی شرافتمندانه و شجاعانه شان را ضد امنیتی اعلام می کنند. در چند روز اخیر ده ها تن از جوانان خوزستانی دستگیر شده اند  که اسامی ۴۰ نفر از آنها که تاکنون جمع آوری شده به شرح زیر است: عارف صرخی؛ مسعود حریزاوی، مهدی رشگ؛ سید علی البگدیمی، رسول فرطوسی؛ حسن سحاگی، ناجی مجدم، قاسم لازم حردانی، ابو کرار سیلاوی،  و در ملاشیه اهواز- رسول فرطوسي- شاعر ابراهيم بدوي - شاعر امين سيلاوي- شاعر علي موسوى(البوگديمى)- حسن بيت اسحاق-عماد حيدري -علي ناصري -حاتم دحيمي - شاعر احمد بدوي -حسين حمودي -مهدي شريفي - قاسم تميمي  -عارف صرخى -فؤاد بدوي - كاظم مرواني -محسن زويدات - حبيب كروشات -مسعود حريزاوي - ناجي السواري -حيدر سيلاوى  - مسعود منصوری - ابرهیم دحیمی - ابرهیم بدوی و کوی علوی اهواز؛  علی کاظم - مهدی فرحانی عدنان کریم  - حمزه ساهی  - مهدی سواری  و در گوریه شعیبیه ؛ احمد کعبی - یعقوب کعبی

اما تنها دستگیری امدادگران خوزستانی در دستور کار قرار نگرفته است. هم زمان که علی خامنه ای با برداشت از صندوق ذخیره ارزی برای کمک به سیل زده گان مخالفت می کند، درست زمانی که چند ماه پیش دستور برداشت از این صندوق برای کمک به "صدا و سیما" و " سپاه پاسداران" را صادر کرده بود،  فشار بر دانشجویان امدادگر در ترکمن صحرا و مازندران و بستن شماره حساب های بانکی شان را نیز شاهد بوده ایم. تذکر به شخصیت های خوش نام که در این عرصه فعالیت های مستقل انجام ندهند نیز در میان بوده است.  پرونده سازی علیه همه نهادهای کمک رسانی مستقل از جمله «جمعیت امام علی» از سوی"روزنامه کیهان" و توئیترنویسانش نیز در جریان است. سیاست سرکوب، دست از سر «دختران خیابان انقلاب» نیز بر نداشته است و ویدا موحد که  به یک سال زندان محکوم شده از حق آزادی مشروط محروم گشته است. هم زمان رسانه های حکومتی از تائید  حکم ۱۳ سال زندان محمد نجفی، وکیل دادگستری و فعال حقوق بشر در دادگاه تجدید نظر خبر دادند. وکیلی که "جرمش این بود که اسرار هویدا می کرد".

هم زمان با تشدید فشار بر فعالان مدنی و دستگیری امدادگران سیل ویرانگر، شاهد حضور پررنگ نیروهائی در مناطق سیل زده هستیم که پیش از این موسی غضنفرآبادی (رئیس دادگاه‌های انقلاب اسلامی تهران) در باره شان گفته بود« اگر ما انقلاب را یاری نکنیم، حشدالشعبی عراقی، فاطمیون افغان، زینبیون پاکستانی و حوثی‌های یمنی خواهند آمد و انقلاب را یاری خواهند کرد». روزنامه کیهان در۲۳ فروردين ۱۳۹۸  نوشت :« در پی دعوت فرمانده محبوب مدافعان حرم، سردار سرلشگر قاسم سلیمانی برای کمک به سیل زدگان، مدافعان حرم از عراق، افغانستان و پاکستان به یاری سیل‌زدگان آمدند. رزمندگان مدافع حرم از حشدالشعبی عراق تا لشکر فاطمیون افغانستان در قالب موکب های خدمت رسانی و اردوهای جهادی به مناطق سیل زده کشورمان شتافته‌اند». حضور نیروهای شبه نظامی دیگر کشورها با علم و کتل و پرچم  در کشور، تحت پوشش کمک به سیل زدگان، و اختصاص قرارگاه های دختران و پسران بسیج به آنها در خوزستان و لرستان اقدامی است که حتی در چهارچوب قانون اساسی جمهوری اسلامی غیرقانونی است. زیرا در اصل ۱۴۶ تصریح شده که :«استقرار هرگونه پایگاه نظامی خارجی در کشور "هر چند به عنوان استفادهصلح‌آمیز"، ممنوع است». همچنین در اصل ۱۴۷ تاکید شده که «دولت باید در زمان صلح از افراد و تجهیزات فنیارتش در کارهایامدادی»استفاده کند و در اصل ۱۴۵ آمده که «هیچ فرد خارجی به عضویت در ارتش و نیروهای انتظامی کشور پذیرفته نمی‌شود». با چنین صراحتی، روشن است که حضور نیروهای شبه نظامی دیگر کشورها به جای نیروهای امدادگر یا اعضای هلال احمر و پزشکان بدون مرز برای کمک رسانی،  نه تنها غیرقانونی است بلکه پرده از اهداف سرکوبگرانه ای بر می دارد که پیش این رئیس دادگاه‌های انقلاب اسلامی تهران وعده اش را داده بود. بنابراین حالا شاهد حضور لشگر زینبیون، لشگر فاطمیون و حشدالشعبی و واحدهای جنبش مقاومت اسلامی نُجَباء  در خوزستان و لرستان و دیگر استان های سیل زده هستیم. شیخ معین دقیق نماینده حزب‌الله لبنان در قم نیز از حضور گسترده نیروهای حزب الله لبنان خبر داده و گفته است: «هم‌اکنون تعداد قابل‌توجهی از جوانان لبنانی در مناطق سیل‌زده حضور دارند و برخی دیگر از جوانان در حال عزیمت به مناطق سیل‌زده ایران هستند».

 

حضور و استقرار نیروهای نظامی و شبه نظامی خارجی در ایران بدعوت قاسم سلیمانی و طبعآ با موافقت علی خامنه ای رهبر رژیم، اقدامی است  جنایتکارانه همچون دعوت محمدعلی شاه قاجار از نیروهای قزاق سرهنگ  لیاخوف روسیه ترازی برای سرکوب جنبش مشروطه خواهی ایران است.  سرهنگی که با نیروهایش در روز سه‌شنبه ۲ تیر ۱۲۸۷ برابر ۲۳ ژوئن ۱۹۰۸ میلادی مجلس شورای ملی را به توپ بست. فراموش نکنیم که پس از جنگ جهانی دوم تاکنون یعنی در این هفتاد سال، هیچگاه ارتش و نیروی نظامی خارجی برای سرکوب جنبش مردم و یا مرعوب ساختن آنها  وارد کشور نشده اند. رهبری جمهوری اسلامی این سنت هفتاد ساله را شکسته  و همچون محمد علی شاه قاجار این خط قرمز مردم ایران را زیرپا گذاشته و به آرمان های  استقلال طلبانه شان خیانت کرده است. اقدام ضدملی رهبری جمهوری اسلامی این بهانۀ شوم را به نیروهای مدافع "رژیم چنج" می دهد تا به نام کمک به جنبش مردم ایران، به نیروهای خارجی و کمک های ویرانگر به اصطلاح "بشردوستانه" شان متوصل شوند و بر سیاست های ضد ملی خود، رنگ وطن پرستی بپاشند. حالا آنها که خواهان ایجاد منطقه پرواز ممنوع در کردستان ایران می شوند، می توانند درخواست ضدملی خود را توجیه کنند. باید به طور روشن تاکید کرد که  این اقدام رهبری جمهوری اسلامی، راه را برای سوریه ای شدن ایران هموار می سازد.

 

مخالفت با حضور نیروهای نظامی و شبه نظامی خارجی نباید هیچ گاه به معنای بی ارزش کردن همبستگی ایجاد شده و دغدغه های خواهران و برادران مان در کشورهای جهان عرب از یمن تا تونس و در پاکستان و افغانستان، عراق ، آذربایجان و ارمنستان، و در ترکیه یا ترکمنستان باشد. روشن است که ویرانگری های سیل های اخیر و زیر آب رفتن هشتاد درصد از پرجمعیت ترین استان های کشور و نابود شدن هست و نیست چندین میلیون ایرانی ترک و ترکمن، مازنی، کرد و لر و عرب، فارس و بلوچ و سیستانی، قلب هر انسان آزاده ای را بدرد می آورد. چه رسد به مردمان همسایگان پرشمارمان که پیوندهای همستگی شان با مردم ایران بسیار گسترده، همه جانبه و تاریخی است. اگر بایکوت خبری خبیثانه و رذیلانه رسانه های امپریالیستی، تمامی مردم جهان غرب را از این فاجعۀ انسانی و زیست محیطی محروم کرده  تا افکار عمومی کشورهایشان فشار بر سیاست ضد ایران دولت هایشان را به مرز انفجار نکشانند، اما همسایگان مان در این بایکوت خبری قرار ندارند و هم چون ما خون می گریند. آن شیادانی که بر این بایکوت خبری چشم می بندند و با نامه به ترامپ خواهان تشدید تحریم های ضدانسانی علیه مردم ایران بوده اند و آنها که همچون مسئول آموزشکده "توانا" خواهان حضور ارتش آمریکا در ایران و بمباران تمامی تاسیسات زیربنائی کشور هستند، نه تنها به مردم ایران خیانت کرده اند بلکه با دامن زدن به "عرب ستیزی" و "افغان ستیزی" و بی ارزش کردن همبستگی خواهران و برادران همسایه مان، به پاشیدن تخم نفاق و تفرقه و پاشیدن بنزین بر احساسات شرم آور ناسیونالیستی مشغولند. تاریخ ایران و منطقه مان این جماعت حلقه به گوش قدرت های سلطه جو را هر گز نخواهد بخشید.

 

سازمان ما، سازمان کارگران انقلابی ایران (راه کارگر)، سیاست سرکوبگرانۀ رژیم اسلامی علیه امدادگران مردمی و فعالان مدنی را به شدت محکوم می کند و خواهان آزادی بی قید و شرط دستگیرشده گان هستیم. ما همچنین حضور نیروهای شبه نظامی خارجی در خاک کشورمان را نه تنها به شدت محکوم می کنیم بلکه آن را در راستای سیاست های سرکوبگرانۀ رژیم اسلامی علیه جنبش اعتراضی مردم ایران می دانیم و خواهان خروج فوری آنها از ایران هستیم. ما همچنین بر این باوریم که در این شرایط بشدت سختی که مردم کشورمان گرفتارش شده اند، همبستگی خواهران و برادران مان در کشورهای همسایه و منطقه، باید مایه امیدمان برای ساختن منطقه ای بر پایه آزادی، برابری و همبستگی انسانی باشد تا بنیان های استثمار، استعمار و روابط غیرانسانی را در هم بشکند.

 

سرنگون باد رژیم جمهوری اسلامی

زنده باد آزادی، دمکراسی و سوسیالیسم

هیئت اجرائی سازمان کارگران انقلابی ایران (راه کارگر)

چهارشنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۸ برابر با ۱۷ آوريل ۲۰۱۹

 

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©