Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
يكشنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ برابر با  ۱۹ می ۲۰۱۹
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :يكشنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸  برابر با ۱۹ می ۲۰۱۹
اعلامیه هیئت اجرائی سازمان کارگران انقلابی ایران (راه کارگر)

اعلامیه هیئت اجرائی سازمان کارگران انقلابی ایران (راه کارگر)

 

رجزخوانی توخالی علیه "استکبار"؛

 سرکوب خشن علیه مردم

 

رشد و گسترش جنبش مردمی که از دی ماه ۹۶ تاکنون بی وقفه ادامه یافته، خواب از چشمان حاکمان جمهوری اسلامی ربوده است. جنبش اعماق جامعه به حق علیه عمق فساد جمهوری اسلامی و نابرابری نهادینه شده اش بر متن استثمار سرمایه دارانه اعتراض دارد و برای آزادی، برابری و همبستگی انسانی مبارزه می کند. شعارها، خواست ها و مطالبات بر حق جنبش فرودستان، استثمار شده گان و لگدمال گشته گان، به گونه ای است که نه تنها حاکمان غارتگر جمهوری اسلامی را به وحشت انداخته، بلکه مدعیان دروغین "ایران آزاد" که به قدرت های خارجی دخیل بسته اند را نیز تا مرز ناامیدی کشانده است. کار به جائی رسیده که دیگر حتی شکنجه گران جمهوری اسلامی نیز نمی توانند وصله نا چسب وابستگی به قدرت های خارجی را به فعالان مدنی، کنشگران اجتماعی و سازمانگران خستگی ناپذیر جنبش کارگری بچسبانند.

 

در شرایط داغ شدن تهدیدهای نظامی دولت آمریکا و متحدان منطقه ای اش علیه جمهوری اسلامی یادآوری این نکته ضروری است که در منشور مطالباتی بیست تشکل کارگری در اول ماه مه امسال که مورد حمایت تشکل های معلمان، دانشجویان و بازنشستگان قرار گرفته به طور روشن و قاطع با نظامی گیری، مداخلات و سیاست های جنگ طلبانه قدرت های امپریالیستی مرزبندی شده  بود. اما علیرغم این حقیقت غیرقابل انکار برای حاکمان جمهوری اسلامی  و دستگاه های عریض و طویل و به شدت تجهیز شده سرکوبگرش، این نکته قطعی است که مقابله با جنبش فرودستان جامعه در الویت قرار دارد. رجزخوانی های توخالی، سهم مبارزه "ضد استکباری" و سرکوب سازمانیافته و بشدت برنامه ریزی شده سهم جنبش مردمی است. از سرکوب اعتراضات به حق  و مدنی کارگران، معلمان، بازنشستگان و دانشجویان در یازدهم و دوازدهم اردیبهشت تاکنون شاهد موج دستگیری ها، پرونده سازی ها، زندان های طویل مدت، وثیقه های سنگین، حمله به کانال های تلگرامی و حتی ترور شخصیت رذیلانه  فعالان مدنی ، مبارزان کارگری ، کنشگران اجتماعی و حتی نویسندگان و هنرمندان کشور هستیم. حمله به تظاهرات مسالمت آمیز دانشجویان دانشگاه تهران علیه حجاب اجباری و حمله به تجمع فعالان مریوان علیه قتل های ناموسی، نمونه های تازه سرکوب سازمانیافته ای است که روزانه جریان دارد.  در کنار سرکوب سازمانیافته کادرها و سازمانگران جنبش های گوناگون، سازماندهی "گشت رضویون"؛ کار مشترک نیروی انتظامی و بسیج تحت هدایت سپاه پاسدارن با عنوان "امنیت محله محور"، سرکوب حرکت های مردمی در خیابان و محلات را نیز در دستور قرار داده است.

 

هیجده سال زندان برای سه نویسنده صاحب نام کشور از اعضای کانون نویسندگان ایران؛ رضا خندان (مهابادی)، بکتاش آبتین و کیوان باژن؛ احضار علی نجاتی عضو هیئت مدیره سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه در کنار بازداشت فیصل ثعالبي، سید اسماعیل جعاوله، عادل سماعی، رستم عبداله زاده، حسین انصاری، امید آزادی، صاحب ظهیری، ناصر نعامی، کیانی نژاد و احضار محمد خنیفر و رستم کثیر از کارگران شرکت  نیشکر هفت تپه؛ ادامه بازداشت ندا ناجی، عاطفه رنگریز، ناهید خداجو، نسرین جوادی، اعظم خضری، فرهاد شیخی و حسن سعیدی از اعضای سندیکای کارگران شرکت واحد و دو روزنامه نگار مرضیه امیری و کیوان صمیمی دستگیر شده در روز کارگر؛ تداوم  در اسارت بودن ساناز الهیاری، امیر حسین محمدی فر، سپیده قلیان، امیر امیرقلی، اسماعیل بخشی، اکرم نصیریان، ناهید شقاقی، محمد حبیبی، محمود بهشتی لنگرودی، اسماعیل عبدی، سعید شیرزاد، پیام شکیبا و جعفرعظیم زاده؛ ادامه بازداشت محمد دانش و هیمن کانی سانانی و دو نفر دیگر از دستگیر شده گان مریوان؛  احضار مجدد عسل محمدی و لیلا حسین زاده به دادگاه؛ همه  نمونه های تازه سرکوب خشن و تلاش برای مقابله با جنبش های فرودستان جامعه است.

 

حاکمیت جمهوری اسلامی از رشد، گسترش و حرکت آرام اما مستمر بخش های گوناگون جنبش های فرودستان جامعه به وحشت افتاده و زدن کادرها و از هم پاشاندن شبکه های ایجاد شده و حتی ترور شخصیت از طریق نهادها ، ارگان ها و حتی افراد وابسته اش را در دستور قرار داده است. در برابر این سیاست رذیلانه باید با تمام قوا ایستاد. اخبار دستگیری ها و بازداشت ها و حوادث زندان ها را باید به شکل گسترده ای منتشر کرد و افکار عمومی را نسبت به این سرکوب همه جانبه حساس ساخت. باید در کنار خانواده های بازداشت شده گان و زندانیان سیاسی و عقیدتی باشیم و در این شرایط سخت آنها را تنها نگذاریم. ضرورت دارد بر کارگروهی، رهبری جمعی و سیاست جایگزینی کادرها بیش از پیش توجه کنیم و از این طریق سیاست کادرزنی امنیت چی ها و شکنجه گران جمهوری اسلامی را خنثی سازیم. با گسترش همگرائی ها و تبادل اطلاعات، راه های مقابله جمعی و یک پارچه در برابر سیاست سرکوب متمرکز و به شدت سازمانیافه و چند لایه را بیابیم. ایمن سازی شبکه های ارتباطی  و تلاش برای جلوگیری از هجوم های پیدا و پنهان ارتش سایبری دشمن ضد مردمی را بیش از پیش در دستور کار قرار دهیم.

 

جنبش فرودستان و تهیدستان کشور علیه  جمهوری چپاول و غارت و دروغ با مقاومت سازمانیافته و بشدت خشن حاکمیت اسلامی روبروست. این حقیقت را نباشد فراموش کرد. نباید نسبت به ابعاد خشونت سازمان های امنیتی رژیم اسلامی دچار توهم خوش بینی شد. "دشمن همین جاست"!  نباید اجازه داد که درهیاهوی تهدید های نظامی دولت آمریکا ازیک سو و رجزخوانی های توخالی و ضداستکباری سران جمهوری اسلامی از سوی دیگر، سرکوب فشرده، همه جانبه و برنامه ریزی شده  فعالان جنبش توسط دستگاه های سرکوب رژیم جمهوری اسلامی کم رنگ و محو شود و رژیم جمهوری اسلامی به هدف شوم خود برای تضعیف جنبش دست یابد. این وظیفه ای است که اکنون همه طرفداران جنبش فرودستان، همه آزادی خواهان و همه وجدان های آگاه را بسوی خود فرا می خواند!

 

به یاد داشته باشیم که هیچ قدرتی توان مقاومت در برابر جنبش برحق مردمی که بر قدرت اعماق جامعه استوار است را نداشته و نخواهد داشت. این حقیقت را نباید نادیده گرفت. جنبش شکوهمند برای آزادی، برابری و همبستگی انسانی سر بازایستادن ندارد.

 

سرنگون باد رژیم جمهوری اسلامی

زنده باد آزادی، دمکراسی و سوسیالیسم

هیئت اجرائی سازمان کارگران انقلابی ایران (راه کارگر)

شنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ برابر با ۱۸ می ۲۰۱۹

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©