Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
پنجشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۷ برابر با  ۰۶ دسامبر ۲۰۱۸
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :پنجشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۷  برابر با ۰۶ دسامبر ۲۰۱۸
اعلامیه هیئت اجرائی سازمان کارگران انقلابی ایران (راه کارگر)

اعلامیه هیئت اجرائی سازمان کارگران انقلابی ایران (راه کارگر)

در محکومیت حمله تروریستی در چابهار

 

عملیات انتحاری چابهار،

ضربه ای بر همبستگی مبارزاتی مردم ایران

 

انفجار انتحاری یک اتوموبیل بمب گذاری شده  در درب ورودی پایگاه نیروی انتظامی شهر چابهار، در صبح روز پنجشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۷ ، چند کشته و چندین زخمی بر جای گذاشت. این اقدام تروریستی توسط هر نیروئی،  با هر نیتی و با سفارش هر قدرت  سلطه جوی خارجی که صورت گرفته باشد، ضربه ای سنگین به خیزش در حال گسترش مردم ایران  و عاملی برای جلوگیری از شکل گیری همبستگی مبازرات عمومی و سراسری مردم با مبارزات حق طلبانه مردم مناطق ملی برای حق تعییین سرنوشت خویش است. این اقدام تروریستی در آستانه سالگرد ۱۶ آذر و مبارزات درخشان جنبش دانشجوئی در دانشگاه های گوناگون کشور و در شرایطی که مبارزات ستایش برانگیز کارگران هفت تپه و فولاد اهواز، جان تازه ای به مبارزات مردم برای تعیین سرنوشت خود دمیده است، تنها و تنها می تواند در خدمت حاکمیت اسلامی باشد. این عملیات انتحاری ـ تروریستی، هم چون حمله تروریستی در اهواز، هدیه ای طلائی به نیروهای سرکوب جهنمی جمهوری اسلامی است تا حملات خود علیه فعالان مدنی و مبارزان ملی را تشدید کرده و موج دستگیری ها را گسترش دهند. تجربه ای که جوانان و فعالان مدنی خوزستان با پوست و گوشت خود تجربه کرده و هم اکنون ده ها تن از آن ها که پس از آن اقدام تروریستی و به بهانۀ آن دستگیر شده اند، در زندان های مخوف رژیم اسلامی شکنجه می شوند.

 

ـ  اقدام انتحاری چابهار که کیفیت جدیدی در عملیات تروریستی در این استان را نشان می دهد، خاطره مردم از عملیات انتحاری در افغانستان، عراق و سوریه را بیش از پیش زنده می کند و ترس آنها از دچار شدن ایران به آن سرنوشت ها، به عاملی برای کند شدن مبارزات توده ای گستردۀ مردمی و احتمالا به پذیرش توجیهات مقامات جمهوری اسلامی برای سرکوب حرکت های کارگران، کشاورزان، معلمان، بازنشستگان و دانشجویان منجر خواهد شد.

 

ـ  عملیات انتحاری در استان سیستان و بلوچستان، به عنوان یک منطقه ملی و مرزی، همچنین ضربه ای سنگین به تمامی تلاش های فعالان مدنی استان است، که توانسته اند با حضور گسترده زنان در شوراهای شهر و روستا ؛ با سازماندهی امکانات گردشگری برای نشان دادن زیبائی های تحسین برانگیز این استان و با استفاده فعال از شبکه های اجتماعی ، تبعیض ها و بی توجهی  نفرت انگیز حاکمیت اسلامی را در معرض دید همگان قرار دهند و به همبستگی مردم این منطقه با مردم سراسر کشور و جلب حمایت آنها کمک کنند و هم زمان بر حق تعیین سرنوشت خود تاکید ورزند.

 

ـ  این حمله تروریستی همچنین ضربه بزرگی است بر طرح قدیمی گسترش چابهار، که بزرگترین دروازه ایران به سوی اقیانوس هند و دریاهای سراسر جهان است. بندری در حال گسترش که می تواند همبستگی ما را با افغانستان و سایر کشورهای آسیای میانه گسترش دهد.

 

در کشور رنگین کمانی و چند ملیتی ما، مبارزه برای حاکمیت مردم از طریق تلاش برای استقرار دموکراسی و تاکید بر  آزادی های سیاسی، بدون پذیرفته شدن حق تعیین سرنوشت ملیت های زیر ستم ایران، اتحاد داوطلبانه شان و تضمین حقوق برابر برای همه ایرانیان ، امکان پذیر نیست. از این رو و بویژه در شرایط کنونی تاکید بر همبستگی همه ملیت های کشور از اهمیت اساسی برخوردار است و هر گونه کارشکنی در این مسیر، دشمنی با حق حاکمیت مردم به شمار می رود.

 

ما ضمن محکوم کردن این عملیات تروریستی، نسبت به اقدامات تلافی جویانه نیروهای سرکوب رژیم اسلامی علیه فعالان و جوانان بلوچ هشدار می دهیم و همه مردم ایران را به همبستگی با خواهران و برادران بلوچ مان فرا می خوانیم که به دلیل بی توجهی های آگاهانه مقامات جمهوری اسلامی در شرایط بسیار سختی زندگی می کنند و مبارزات شان برای رسیدن به حقوق برابر، همواره با مشت آهنین روبرو شده است.

 

سرنگون باد رژیم جمهوری اسلامی

 

زنده باد آزادی، دمکراسی و سوسیالیسم

 

هیئت اجرائی سازمان کارگران انقلابی ایران (راه کارگر)

 

پنجشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۷ برابر با ۰۶ دسامبر ۲۰۱۸

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©