Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
سه-شنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۷ برابر با  ۲۰ نوامبر ۲۰۱۸
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :سه-شنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۷  برابر با ۲۰ نوامبر ۲۰۱۸
اعلامیه هیئت اجرائی سازمان کارگران انقلابی ایران (راه کارگر)

اعلامیه هیئت اجرائی سازمان کارگران انقلابی ایران (راه کارگر)

 

حمایت از حرکت حق طلبانه کارگران هفت تپه

 و مبارزه برای آزادی کارگران و معلمان دستگیر شده وظیفۀ همه ماست

 

مبارزه کارگران هفت تپه برای دریافت چهار ماه حقوق معوقه و جلوگیری از فروپاشی این بنگاه بزرگ تولیدی ، درچهاردهمین روز این حرکت حق طلبانه ، با تهاجم نیروهای سرکوب رژیم مواجه شد و نیروهای امنیتی برای خفه کردن اعتراضات مسالمت آمیزکارگران در صحن کارخانه، با اعزام یگان های ضد شورش کارخانه را به محاصره خود درآوردند. اما اعتراضات کارگران در مقابل فرمانداری شوش با حمایت گسترده خانواده ها و اهالی شهر ادامه یافت و پژاوک عظیم رسانه ای و سراسری پیدا کرد. در پاسخ به این اعتراضات گسترده بود که رژیم جمهوری اسلامی به آخرین حربه خود یعنی دستگیری شماری از کارگران معترض و نمایندگان منتخب آنها متوسل شد. سندیکای کارگران هفت تپه اسامی هجده نفر از نمایندگان و کارگران دستگیر شده را منتشر ساخته است.

اما دستگیری نمایندگان و کارگران نه تنها آتش اعتراضات را خاموش نکرد بلکه گسترده تر ساخت: دیروز (دوشنبه 28 آبان) کارگران هفت تپه، همراه با خانواده ها، دانش آموزان مدارس، جوانان و کسبه  شهر، در حالی که بازار شوش نیزدر حمایت از آنها دست به اعتصاب زده بود، به اعتراض برای آزادی دستگیر شدگان و عملی شدن خواست های شان، برخاستند.

تاکنون همبستگی با کارگران هفت تپه نیز بسیار درخشان و حتی بی سابقه بوده است. کارگران گروه ملی فولاد اهواز، کارگران هپکو، جمعی از کارگران فصلی و مهاجر دماوند، جمعی از کارگران عسلویه، سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوس رانی تهران و حومه و کارگران  ابفار روستائی خوزستان ... حمایت خود را از مطالبات کارگران نیشکر هفت تپه اعلام کرده و خواهان آزادی دستگیر شدگان شده اند. همچنین جمعی از معلمان کرمانشاه و چهل و دوتن از وکلای دادگستری ایران ... مطالبات برحق کارگران نیشکر هفت تپه حمایت کرده و خواهان آزادی کارگران در بند شده اند. تا همین جا حرکت حق طلبانه کارگران هفت تپه آشکارا تکان دهنده و بیدار کننده بوده است:

·       یکی از دست آوردهای بزرگ این حرکت پیوند زدن اعتراضات کارگری با خانواده ها، زنان، جوانان، کسبه و به این شکل بیرون بردن اعتراضات از کارخانه به خانواده، محله و شهر و تبدیل آن به یک جنبش اجتماعی با پایه توده ای نیرومند است. اعتراضات کارگران نیشکر هفت تپه الگوی موفقی از این تجربه جدید و رشد یافته سندیکائی است.

·       دست آورد بزرگ دیگر اعتراضات کارگران نیشکر هفت تپه شکل گرفتن اتحاد منطقه ای کارگران در خوزستان و کانونی شدن همبستگی کارگران نقاط دیگر ایران در دفاع از مطالبات مشترک سراسری کارگران وهم پشتی مبارزاتی آنان است. این یک سرآغاز بزرگ برای شکل گیری یک جنبش کارگری نیرومند و همبستگی  سراسری اردوی کار و زحمت است.

·       انعکاس رسانه ای وسیع و سراسری اعتراضات کارگران هفت تپه نیز یک دست آورد بی همتا بوده است. مسائلی نظیر پدیده فاجعه آفرین حقوق های معوقه توده های میلیونی کارگران ایران، خصوصی سازی هائی که با چپاول گری  وابستگان به باندهای حکومتی همراه بوده و با فروپاشی بخش بزرگی از اقتصاد کشور ، کارگران را به فقرزدگی و درماندگی می کشاند ،  یک بار دیگر به مرکز توجه افکار عمومی راه یافته و مباحثات گسترده ای را برانگیخته است.

در چنین شرایطی حمایت هر چه وسیع و گسترده تر از مطالبات کارگران هفت تپه توسط بخش های مختلف طبقه کارگر ، تقویت همبستگی میان مبارزات بخش های گوناگون طبقه کارگر ایران،  کارزار برای آزادی همه دستگیرشدگان اعتراضات هفت تپه، و همچنین معلمان آزادۀ دستگیرشده و همه زندانیان سیاسی وعقیدتی، مقابله با خصوصی سازی ها، دفاع از مبارزات سندیکائی کارگران برای  حق تشکل و اعتصاب، ایجاد صندوق های کمک به اعتصاب کنندگان  و خانواده های زندانیان کارگران و زحمتکشان، یک ضرورت حیاتی است.

 


سرنگون باد رژیم جمهوری اسلامی

زنده باد آزادی، دمکراسی و سوسیالیسم

هیئت اجرائی سازمان کارگران انقلابی ایران «راه کارگر»

سه شنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۷ برابر با ۲۰ نوامبر ۲۰۱۸

 

 

 

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©