Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
چهارشنبه ۸ دی ۱۳۹۵ برابر با  ۲۸ دسامبر ۲۰۱۶
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :چهارشنبه ۸ دی ۱۳۹۵  برابر با ۲۸ دسامبر ۲۰۱۶
اعلامیه هیئت اجرائی سازمان کارگران انقلابی ایران (راه کارگر)

اعلامیه هیئت اجرائی سازمان کارگران انقلابی ایران (راه کارگر)

در محکومیت عجزنامه سی نفره به دونالد ترامپ

 

سرسپردگی به قدرت های خارجی را  با تمام توان افشاء کنیم!

 

سی نفر از فعالان اپوزیسیون که سال هاست ادعای مبارزات حقوق بشری دارند و برخی از آنها در  لیست پروژه بگیرهای بنیادهای گوناگون قرار گرفته اند، در چهارم دی ماه عجزنامه ای مشترک به دونالد ترامپ، رئیس جمهور آینده آمریکا نوشته اند و در آن آورده اند: «زمان آن فرا رسیده که ایالات متحده به جای مذاکرات محرمانه با حاکمان فاسد و بنیادگرای اسلامی، در کنار مردم ایران بایستد. ایرانِ بعد از حکومت اسلامی، ظرفیت آن را دارد که یکی از ثابت‌قدم‌ترین متحدان آمریکا در جهان باشد. ما امیدواریم که آمریکا تحت رهبری شما، به مردم ایران کمک کند تا کشورشان را از تندروهایی که چهار دهه است بر آن حکومت می‌کنند، پس بگیرند؛ که جهان بدون «جمهوری اسلامی» و «خلافت اسلامی» جای بهتری برای زندگی خواهد بود.». در میان امضاء کنندگان نامه علاوه بر بخشی از اعضای  دانشجویان و دانش‌آموختگان لیبرال ایران می توان اسامی افرادی چون احمد باطبی، عبدالرضا احمدی، امیرحسین اعتمادی، سیاوش صفوی، شایان آریا، آرش سبحانی، مجید محمدی و نیما راشدان را مشاهده کرد.

 

عجزنامه سی تن از به اصطلاح فعالان سیاسی و حقوق بشری به ترامپ، برای جهت دادن به سرنوشت مردم  ایران، در گام نخست، نشانۀ بی اعتقادی عمیق نویسندگان نامه به قدرت و شعور جمعی مردم ایران است. آنها که از دول خارجی خواهان "دخالت های بشردوستانه" می شوند، تحت هر نام و هر بهانه ای که این کار را انجام دهند، تنها دشمنی خود را با شعور، حق حاکمیت و توانمند شدن مردم ایران اعلام کرده اند. چه آنها که به هارترین گرایش حاکم بر آمریکا نامه می نویسند، چه آنها که از جولیانی و سعود الفیصل برای سخنرانی در مراسم سینه زنی شان دعوت می کنند تا شعار " و انا ارید  اسقاط النظام" سردهند، چه آنها که از اسرائیل و عربستان تقاضای پول و اسلحه می کنند؛ چه آنهائی که خواهان ایجاد منطقه "پرواز ممنوع" برای کردستان ایران می شوند،  و چه آن  بخش از تشکل های سطلنت طلب که برای دخالت های آمریکا در ایران،  با آجر سینه می زنند، همه و همه در برابر اراده جمعی و حق حاکمیت مردم ایران صف کشیده اند و جاده صاف کن دخالت های بیشرمانه امپریالیستی و مرتجعان منطقه در جهت دادن به سرنوشت مردم ایران هستند.

 

مردم  ایران، از دخالت های امپریالیستی در طول یک قرن گذشته، ضربات جبران ناپذیری خورده اند. آن هنگام که برخی از وطن فروشان با خواست برپائی "عدالتخانه"، در انقلاب مشروطیت یعنی  اولین انقلاب دمکراتیک آسیا، به سفارتخانه انگلیس پناهنده شدند، تخم خیانت و سرسپردگی کاشته شد. انقلابی که با کودتای انگلیسی رضا خان در هم کوبیده شد و دستاوردهای آن به تاراج رفت. در گام بعدی نیز مبارزات آزادیخواهانه و ملی مردم ایران تحت رهبری محمد مصدق و یارانش که می کوشیدند نظم دمکراتیکی در ایران بر پا کنند و پرچم استقلال  برافراشته و نفت ایران را  ملی کردند، با خشم و کینه قدرت های امپریالیستی روبرو گشت و مزدوران وطن فروش با کودتای آمریکائی ـ انگلیسی هم آوا شدند و این نخستین جنبش بزرگ ملی و ضد استعمار نوین در خاورمیانه و جهان را در هم شکستند. حاکمیت شاه پس از کودتا به همدستی میان دستگاه روحانیت و سلطنت انجامید و قلع  و قمع نیروهای آزادیخواه، ملی گرا و چپ را در دستور قرار داد.  از نتایج این سرکوب مستمر و سازمانیافته  بود که در انقلاب بزرگ بهمن، با قدرت گیری روحانیت  که تنها نیروی متشکل و سازمانیافتۀ باقیمانده در کشور بود،  قیام مردم ایران  از درون در هم شکست و اکنون، نتایج فاجعه بار حاکمیت تاریک اندیشان را در چهاردهۀ گذشته شاهد هستیم. حقیقت این است  که سطلنت طلبان و اربابان خارجی شان، نقش اصلی در روی کار آوردن رژیم تاریک اندیش و فاسد جمهوری اسلامی را داشته اند، نکته ای که عجزنامه نویسان، بالکل آن را نادیده گرفته اند. همانطور که داعش و انواع و اقسام جریانات تاریک اندیش و آدمخوار در خاورمیانه، از نتایج دخالت های امپریالیستی در این منطقه، در یک دهۀ اخیر است.

 

چنین درخواست بیشرمانه ای از دونالد ترامپ ، که حتی تمامی آزادیخواهان و آزاد اندیشان آمریکائی از انتخاب او به ریاست جمهوری کشورشان شوکه و شرمنده شده اند، بیانگر عمق نگاه ارتجاعی و ضدمردمی و ضد آزادی کسانی است که چشم بر تحولات خاورمیانه بسته اند و دخالت های بیشرمانه دولت های خارجی در کشورهای همسایه و نتایج شوم آن را نادیده گرفته اند. در صورتی که خواست این عجزنامه نویسان کوته بین تحقق یابد، ایران نیز به سرنوشت کشورهائی همچون عراق، افغانستان، سوریه، لیبی و یمن  روبرو خواهد شد که با  دخالت های کشورهای امپریالیستی شرق و غرب و مرتجعان منطقه به آتش و خون کشیده شده و مردم شان گرفتار باندها و گروه های آدمخوار گشته اند. در این صورت و با تحقق چنین وضعیتی است که این جماعت عجزنامه نویس می توانند در هیئت احرار الشام، جبهه النصره، گردان فاطمیون، وزینبیون، در  کنار فرقه رجویه و امثالهم در آیند و گنده ترهاشان، نقش چلبی ها و علاوی های  عراق را در ایران بازی کنند.

 

 

بر کسی پوشیده نیست که دستگاه های سرکوب جمهوری اسلامی برای گسترش سرکوبگری هاشان و برای به بند کشیده فعالان سیاسی، مدنی و ملی، همواره آنها را به وابستگی به قدرت های خارجی متهم می کنند. این شیوه مرسوم رژیم جمهوری اسلامی را به کرات شاهد بوده ایم. و اکنون عجزنامه شرم آور این سی تن ، دستاویز مهم دیگری در اختیار رژیم جنایت کار جمهوری اسلامی قرار داده است تا تمامی اپوزیسیون سرنگونی طلب و تمامی فعالان مدنی و مدافعان حقوق بشری را متهم به سرسپردگی به قدرت های خارجی سازد. روشن است که این رژیم سرتاپا فاسد و ویرانگر، با اتکا به نتایج شوم دخالت های "بشردوستانه" امپریالیستی در منطقه،  تلاش می کند مردم ایران را به جائی برساند که از ترس مرگ به تب راضی باشند و دست و از پا خطا نکنند. با این حال این رژیم ضد مردمی، در برابر مردم ایران و تلاش های بی وقفه آنها برای آزادی، برابری و زندگی شایسته انسانی، از هیچ اقدام سرکوبگرانه ای واهمه ندارد و تجدید آرایش رهبری نهادهای نظامی اش در این راستا صورت می گیرد. اما نباید فراموش کرد که  مردم ایران نیازی به متوسل شد ن به  افراد وحشی و مرتجعی چون ترامپ ندارند، آنها خود در جوش و خروشند. مبارزات روزمره کارگران، معلمان، پرستان، زنان و جوانانی که عرصه را بر رژیم تاریک اندیش تنگ کرده اند؛ زندانیان سیاسی که قهرمانانه لب بر غذا بسته اند تا از حق حیات  و شرف انسانی خود دفاع کنند؛ دگراندیشان دینی که از حق آزادی عقیده و اندیشه دفاع می کنند ؛ ملیت هائی که بر ستم ملی شوریده اند؛ مدافعان محیط زیست که نجات طبیعت را پیشه کرده اند؛  حاشیه نشینان و گورخواب هائی که  خواهان حق زندگی و تامین اجتماعی هستند و مالباختگانی که حق خود را می خواهند ، همه و همه جویبارهای رود خروشانی هستند که می تواند بنیاد جمهوری اسلامی را از ریشه براندازد. این نیروی حیات بخش مردمی نیاز به عجزنامه های یک مشت بریده از ملت به دولت های خارجی ندارد. دخالت کشورهای خارجی و نوکرهای با یا بی جیره و مواجب آنها، تنها می تواند در این روند رو به رشد، سنگ اندازی کند و برای سرکوب این حرکت های مدنی ، صنفی و اجتماعی بهانه در اختیار نهادهای سرکوبگر جهموری اسلامی قرار دهد.

 

سازمان ما، که خود را قطره ای از دریای بیکران  قدرت مردم ایران می داند، عجزنامه سی نفره به ترامپ و هر نوع همکاری با  هر دولت خارجی برای دخالت در جهت دادن به سرنوشت مردم کشور را محکوم می کند و از همگان می خواهد این نوع سرسپردگی ها از سوی هر کس ، هر سازمان و حزب و دسته ای که جز خیانت به مردم پرافتخار  این سرزمین  نیست را از هر طریق ممکن افشاء سازند و هر نوع همکاری در هر زمینه ای با چنین افراد و جریاناتی را قاطعانه بایکوت نمایند.

 

سرنگون باد رژیم جمهوری اسلامی ایران

زنده باد آزادی! زنده باد سوسیالیسم!

هیئت اجرائی سازمان کارگران انقلابی ایران (راه کارگر)

چهارشنبه ۸ دی ۱۳۹۵ برابر با ۲۸ دسامبر ۲۰۱۶

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©