Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
جمعه ۱۲ آذر ۱۳۹۵ برابر با  ۰۲ دسامبر ۲۰۱۶
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :جمعه ۱۲ آذر ۱۳۹۵  برابر با ۰۲ دسامبر ۲۰۱۶
اعلامیه هیئت اجرائی سازمان کارگران انقلابی ایران (راه کارگر)

 

اعلامیه هیئت اجرائی سازمان کارگران انقلابی ایران (راه کارگر)

 

در برابر ''مرگ خاموش'' زندانيان سكوت نكنيم!

در حمايت از زندانيان سياسي و عقيدتي در اعتصاب غذا

 

 

هشت زنداني سياسي و عقيدتي در زندان هاي اوين و '' ندامتگاه مركزي كرج '' مدتي است كه هر كدام جداگانه با لب بستن برغذا و دارو، فرياد دادخواهي سر داده اند. به گزارش فعالان حقوق بشر در ایران، این زندانیان سیاسی عبارت‌اند از:  محمد علي طاهري، وحید صیادي نصیري، آرش صادقي، مهدي و حسین رجبیان( دو برادر هنرمند)، علي شریعتي، امیر(علي) امیرقلي در زندان اوین و مرتضي مرادپور در ''ندامتگاه مرکزي کرج''. وضعيت برخي از آنها كه بيش از يك ماه در اعتصاب غذا هستند وخيم گزارش شده است. در اين ميان تنها مهدي رجبيان كه به نوعي بیماري عصبي مبتلاست و نیازمند مراقبت و درمان در خارج از زندان مي باشد، به يك مرخصي چهار روزه اعزام شده است. اين زندانيان در اعتراض به وضعيت قضائي و رسيدگي به پرونده هايشان لب بر غدا فروبسته اند و مسئولان قضائي هم  - كه طبق قانون مسئول حفظ  جان آنها هستند - با وقاحت تمام چشم بر وضعيت وخيم آنها.

آرش صادقي كه خود به ۱۹ سال زندان محكوم شده و از روز سوم آبان‌ماه در اعتراض به بازداشت غير قانوني همسرش، گلرخ ابراهیمیي ایرايی، جهت تحمل شش سال حبس دست به اعتصاب غذا زده است در نامه اي به ديگر زنداني سياسي محبوس زندان رجائي شهر، سعيد شيرزاد ، مي نويسد : '' فروزانی مشعل آزادی و خرد و دفاع از کرامت و حرمت انسانی بهایی دارد که نمی توان از پرداخت بهای آن طفره رفت. تا پایان این راه خواهم ایستاد به امید آن روزی که دیگر شاهد تعرض به ساحت انسانیت نباشیم.''  و گلرخ ابراهيمي ایرايی از '' بند نسوان'' زندان اوين در نامه به همسرش، آرش صادقي، مي نويسد: '' آزادگان، سرفرازان تاریخ اند و آن‌چیزی که هرگز به بند کشیده نمی‌شود آزادگی‌ست. '' و خطاب به نهاد هاي بين الملي مدافع حقوق بشر مي نويسد : '' از کلیه نهادهای حقوق بشری تقاضامندم در برابر مرگ خاموش همسرم واکنش نشان داده و مانع از بروز اتفاقی بی بازگشت شوند. ''

در نظام خون ريز جمهوري اسلامي ايران كه كارنامه بس سياه و ننگيني در نقض حقوق بشر دارد، نه تنها زندانيان، بلكه شهروندان به ظاهر آزاد هم از حقوق مسلم انساني و شهروندي برخوردار نيستند. اين واقعيت بس تلخ  و دردناك جامعه ما است. در چنين وانفسائي وقتي كه يك زنداني در اعتراض به بي حقوقي مطلق با توسل به تنها حربه و امكان خويش یعنی جان شيرين شان فرياد دادخواهي سر مي دهد بايد به هر طريق ممكن فرياد او را پژواك داد و از او و خانواده اش حمايت كرد. نبايد گذاشت رژيم جمهوري اسلامي در سكوت و بي خبري هر آنچه و هر آنگونه كه مي خواهد با اين زندانيان رفتار كند و آنها را بسوي مرگ خاموش سوق دهد. بايد با دفاع از همه زندانيان، هزينه اين برخوردها را براي رژيم بالا برد.

سازمان ما با تحسین از شجاعت و آزادگی اين زندانيان و دفاع همه جانبه از آنها  كه در اعتصاب غذا به سر مي برند و وضعيت وخيم و نگران كننده اي دارند ( و صد البته همه زندانيان سياسي و عقيدتي )، از همه احزاب و سازمان هاي مترقي، نهاد ها و ارگان هاي مدافع حقوق بشر، مردم آزادي خواه و عدالتجو كه مدافع آزادي و حرمت انساني و انسانيت هستند، مي خواهد كه به هر طريق ممكن از اين '' آزادگان سرفراز'' دفاع كنند.

 

 

سرنگون باد رژیم جمهوری اسلامی

زنده باد آزادی، زنده باد سوسیالیسم

هیئت اجرائی سازمان کارگران انقلابی ایران (راه کارگر)

جمعه ۱۲ آذر ۱۳۹۵ برابر با ۰۲ دسامبر ۲۰۱۶

 

 

 

 

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©