Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
جمعه ۱۵ آذر ۱۳۹۲ برابر با  ۰۶ دسامبر ۲۰۱۳
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :جمعه ۱۵ آذر ۱۳۹۲  برابر با ۰۶ دسامبر ۲۰۱۳
اعلامیه هیئت اجرائی سازمان کارگران انقلابی ایران (راه کارگر)

اعلامیه هیئت اجرائی سازمان کارگران انقلابی ایران (راه کارگر)

به مناسبت پانزدهمین سالگرد قتل های سیاسی زنجیره ای

 

کادرکشی، شیوه مستمر حذف مخالفان در جمهوری اسلامی

 

پانزده سال از قتل های سیاسی زنجیره ای سال ۱۳۷۷ می گذرد. قتل هائی که تلاش کردند پرونده آن ها را ، تنها به قتل پروانه و داریوش فروهر، محمد مختاری و محمد جعفر پوینده محدود کنند. اما این تمام ماجرا نبود. قتل ابراهیم زال‌زاده،  مجید شریف، حمید حاجی زاده و فرزند نُه ساله اش «کارون»، غفار حسینی،  احمد میرعلایی، کاظم سامی، معصومه مصدق، سعیدی سیرجانی، احمد تفضلی ، هایک هوسپیان مهر ، پیروز دوانی، مهدی دیباج و نزدیک به هشتاد تن دیگر، قربانیان قتل های سیاسی زنجیره ای وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی بوده اند که با فتوا و دستور آیت الله خوشوقت از نزدیکان شخص خامنه ای و از روحانیون مورد استناد بیت رهبری، و دیگر مقامات روحانی رژیم انجام گرفته بود. قتل های سیاسی زنجیره ای در کنار ترورهای فعالان سیاسی خارج از کشور، دنبالۀ سیاست کادر کشی دهه شصت بود که نقطۀ اوج آن را در قتل عام زندانیان سیاسی در تابستان ۱۳۶۷ تجربه کرده بودیم .

 

سیاست امنیتی رژیم بر نابود کردن کادرهای جنبش؛ یعنی فعالان برجسته ای که بذرهای مقاومت می پاشند ، نطفه های سازماندهی ایجاد می کنند و می توانند جنبش های اجتماعی را شکل دهند و منشاء حرکت های متشکل باشند؛ و همچنین کنشگران  سیاسی، فرهنگی، ملی و مدنی استوار است که می توانند به سامان یابی تشکل های مستقل کمک کرده و  ظرفیت های اجتماعی  را بالا ببرند. رژیم جمهوری اسلامی از روز اول  روی کار آمدنش، هر نوع فعالیت مستقل تشکیلاتی را  بزرگترین خطر برای موجودیت خود دانسته  و سیاست نابود سازی را به محوری ترین عنصر سیاست امنیتی خود تبدیل کرده است. این سیاست در دوره هائی که  توان مقاومت مردم بالا می رود و شرایط شکل گیری حرکت های اجتماعی مساعدتر می گردد، با خشونت و حدت بیشتری به کار گرفته می شود. قتل های سیاسی رنجیره ای سال ۱۳۷۷ واکنشی به حرکت های اجتماعی مردمی بود که در مقابل سیاست های ولی فقیه رژیم قد علم کرده بودند.  همین سیاست را امروز نیز با وضوح تمام شاهدیم. درست در زمانی که مردم با واکنش حساب شدۀ خود به سیاست های ماجراجویانه و ویرانگرانۀ  ولی فقیه رژیم "نه" گفتند، باز حربه حذف مخالفان در دستور قرار گرفته است. کشتار ۱۶ جوان بلوچ، اعدام سه جوان کرد و در تازه ترین جنایت، اعدام ددمنشانه چهار فعال مدنی عرب، بیان همان سیاست ویژه امنیتی رژیم اسلامی است.

 

تداوم ساست نابود سازی کادرهای سیاسی و مدنی در کنار سیاست تبعید فعالان سیاسی، فرهنگی، دانشجوئی و مدنی در سال های اخیر، تنها با هدف بی سر کردن جنبش توده ای مردم ایران صورت می گیرد. برای خنثی کردن این سیاست ددمنشانه، چاره ای جز سازماندهی مقاومتی گسترده و فراگیر وجود ندارد. مقاومت خانواده های شهدای دهۀ شصت و بویژه شهدای قتل عام زندانیان سیاسی، مقاومت مادران خاوران و مادران پارک لاله، مقاومت خانواده های قربانیان قتل های زنجیره ای، اعتراضات مردمی در کردستان ، خوزستان و بلوچستان به موج اعدام های ددمنشانه، و سازماندهی اعتراضات گستردۀ فعالان سیاسی در خارج از کشور، عرصه هائی از مبارزه ای است که سیاست سرکوب در سکوت رژیم اسلامی را با شکست تمام عیار روبرو ساخته است. برای تعمیق این مقاومت، گسترش همبستگی میان مادران شهدای دهۀ شصت و قتل عام تابستان ۱۳۶۷، شهدای مقاومت ضداستبدادی 1388، خانواده های قتل های سیاسی زنجیره ای و ترورهای سیاسی، مادران شهدای کرد، عرب و بلوچ و دیگر قربانیان جنایات رژیم در زندان ها  که زیر شکنجه جان باختند،  یک ضرورت اساسی است. اکنون با راه اندازی «کارزار لغو گام به گام اعدام»، این مقاومت می تواند اشکال جدید و گسترده تری به خود بگیرد و نقش خانواده های عزیز از دست داده،  در این مسیر می تواند بسیار برجسته و محوری باشد.

 

سازمان ما در پانزدهمین سالگرد قتل فعالان سیاسی و مدنی سال 77، ضمن گرامی داشت خاطره آن جانباختگان و قربانیان موج جدید اعدام ها، با تمام قوا سیاست کادرکشی و نابودسازی کنشگران سیاسی، فرهنگی، ملی  و مدنی را بشدت محکوم می کند و پیشبرد چنین سیاستی را جنایتی آشکار در حق مردم ایران می داند.

 

سازمان ما بر این باور است که برای در هم شکستن سیاست نابود سازی کادرها و کنشگران،  سازماندهی مقاومت توده ای و فراگیر ، بیش از پیش ضرورت می یابد. سازماندهی اعتراضات مردمی در مثلث خونین کردستان، خوزستان، بلوچستان، و در دیگر مناطق کشور، حمایت آشکار از خانواده های عزیز از دست داده دهه های اخیر و امروز، شرکت فعالانه در مراسم یادبود های شهدای راه آزادی، و در یک کلام، سازماندهی مقاومت توده ای و فراگیر،  تنها شیوه ای است که می تواند به این سیاست جنایتکارانه پایان داده  و رژیم را در این عرصه به عقب نشینی وادارد.

 

سرنگون باد رژیم جمهوری اسلامی

زنده باد آزادی  زنده باد سوسیالیسم

هیئت اجرائی سازمان کارگران انقلابی (راه کارگر)

پنجشنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۲ برابر با ۰۵ دسامبر ۲۰۱۳

 

        

 

 

 

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©