Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
دوشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ برابر با  ۱۹ اگوست ۲۰۱۹
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۸  برابر با ۱۹ اگوست ۲۰۱۹
💠نامه ی سرگشاده‌ی جمعی از دانشجویان دانشگاه تهران خطاب به وزیر علوم در اعتراض به احکام قضایی دانشجویان

صدای دانشجویان دانشگاهِ تهران

نامه ی سرگشاده‌ی

جمعی از دانشجویان دانشگاه تهران

خطاب به وزیر علوم

 در اعتراض به احکام قضایی دانشجویان

 

جناب آقای منصور غلامی

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری

 

این نامه در حالی نوشته می‏‌شود که دانشجویان فعال جریان صنفی سراسر کشور و دیگر فعالین، به سبب اعتراضات به‌حق‌شان، به حبس‏‌های طولانی‌مدت محکوم‌ شده و برای تحمل این احکام ظالمانه‏‌ یکی پس از دیگری روانه‏‌ی زندان می‏‌شوند.

 

جنابعالی ازآن‌رو مخاطب این نامه هستید که عملاً مسئولیت حقوقی نهادی را بر عهده‌دارید که وظیفه‏‌اش باید دفاع از استقلال دانشگاه، حق تحصیل رایگان و جلوگیری از تعدی نیروهای امنیتی و شبه‌نظامی به آن باشد؛ بااین‌وجود از زمان انتصاب جنابعالی به سمتِ وزارت در مهر ۱۳۹۶ تا امروز، بدنه‌ی دانشجویانِ فعال جریانِ صنفی به‏ سبب اعتراضات به‌حق خود، نسبت به روند کالا شدن و بازاری‌سازی حق رایگان تحصیل و خدمات پیرامون آن و نیز به‏‌سبب همصدایی با توده‌‏ی معترض جامعه (از کارگر و معلم تا پرستار و بازنشسته) به همین روند در حیاتِ اجتماعی‌‏شان، مشمول سنگین‌ترین برخوردهای قضایی شده‌اند.

 

امروز به‌خاطر مداخله‌‏ی آشکارِ انواع و اقسام نهادهای امنیتی و شبه‌نظامی در داخل دانشگاه، جهت سرکوب این صدا، عملاً مفهومی تحت عنوان «استقلال نهاد دانشگاه» به شوخی تلخی بدل شده؛ شاید مهم‌تر از این نمونه‏‌ی آشکار و سرکوب برای نابودی «استقلال دانشگاه» این نکته باشد که «انتقاد از انتصاب جنابعالی به‌عنوان وزیر علوم» به‌عنوان مصداق اتهام در احکام دانشجویان درج شده است که بی‏‌تردید از باتوم خوردن در دانشگاه هم دردناک‏‌تر است.

 

ما به‌عنوان یک‌ صدا از میان دیگر صداهای معترض بدنه‌‏ی دانشگاه، یعنی صدای دانشجویان دانشگاهِ تهران، مایلیم که جنابعالی، استادان، دانشجویان دانشگاه‏‌ها و سایر فعالان صنفی و مدنی را از وجود ۱۳ دانشجوی تحت حکم این دانشگاه با مجموع احکام بالغ‌ بر ۷۰ سال حبس تعزیری (تا به این لحظه هنوز حکم مرضیه امیری صادر نشده است) مطلع سازیم. از میان این ۱۳ نفر، امروز ۴ نفر در زندان‌اند و نظر به ناتوانی دانشگاه و وزارت علوم در تأمین امنیت و استیفای حقوق آنان تا اندک زمانی دیگر هر ۱۳ نفر پشت میله‌های زندان خواهند بود. لازم به گفتن نیست که وقتی می‏‌گوییم «دانشجویانِ زندانی»، یعنی این‌که کلیه‌‏ی آنان مشغول به تحصیل در مقاطع مختلف هستند و با وضعیت کنونی عملاً محروم از حق تحصیل شده‌‏اند. اسامی این دانشجویان با احکامِ صادره‌‏شان به شرح زیر است:

 

۱. پدرام پذیره (دانشجوی کارشناسی ارشد مطالعات فرهنگی و رسانه دانشگاه تهران) محکوم ‌به ۷ سال حبس تعزیری، ۷۴ ضربه شلاق

 

۲. سینا درویش عمران (دانش‌آموخته‌ی مطالعات کشور‌های آلمانی زبان دانشگاه تهران) محکوم به ۸ سال حبس تعزیری، ۲ سال ممنوع‌الخروجی و محرومیت از فعالیت سیاسی، حضور در احزاب و دسته‌جات سیاسی و فضای مجازی

 

۳. سها مرتضایی (دانشجوی کارشناسی ارشد علوم سیاسی دانشگاه تهران) محکوم به ۶ سال حبس تعزیری، ۲ سال محرومیت از عضویت در احزاب و گروه‌ها و دسته‌جات سیاسی

 

۴. پریسا رفیعی (دانشجوی کارشناسی عکاسی دانشگاه تهران) محکوم به ۷ سال حبس تعزیری، ۷۴ ضربه شلاق تعزیری ، ۲ سال ممنوع‌الخروجی، ۲ سال محرومیت از عضویت در احزاب و گروه‌های سیاسی و اجتماعی

 

۵. علی مظفری (دانشجوی کارشناسی انسان‌شناسی دانشگاه تهران) محکوم به ۸ سال حبس تعزیری، ۲ سال ممنوع‌الخروجی و محرومیت از فعالیت سیاسی، حضور در احزاب و دسته‌جات سیاسی، فضای مجازی، رسانه‌ها و مطبوعات

 

۶. سینا ربیعی (دانشجوی کارشناسی ارشد علوم اجتماعی دانشگاه تهران) محکوم به ۱ سال حبس تعزیری، ۲ سال ممنوع‌الخروجی

 

۷. محسن حق‌شناس (دانشجوی کارشناسی طراحی صحنه دانشگاه تهران) محکوم به ۲ سال حبس تعزیری

 

۸. محمدقاسم الله‌یاری (دانشجوی کارشناسی ارشد مکانیک انرژی دانشگاه تهران) محکوم به ۲ سال حبس تعزیری

 

۹. مرضیه امیری (دانشجوی کارشناسی ارشد علوم اجتماعی دانشگاه تهران)، (در زندان و منتظر صدور حکم)

 

۱۰. لیلا حسین‌زاده (دانشجوی کارشناسی ارشد انسان‌شناسی دانشگاه تهران) محکوم به ۶ سال حبس تعزیری، ۲ سال ممنوع‌الخروجی (در زندان)

 

۱۱. روح‌الله مردانی (معلم و دانشجوی کارشناسی ادبیات دانشگاه تهران) محکوم به ۶ سال حبس تعزیری، ۲ سال محرومیت از برخی حقوق اجتماعی و ممنوع‌الخروجی (در زندان)

 

۱۲. کسری نوری (دانشجوی کارشناسی ارشد حقوق بشر دانشگاه تهران) محکوم به ۱۲ سال حبس تعزیری، ۷۴ ضربه شلاق، ۲ سال تبعید به ثلاث باباجانی، ۲ سال ممنوع‌الخروجی، ۲ سال محرومیت از عضویت در گروه‌ها و احزاب و دسته‌جات سیاسی و اجتماعی و فعالیت رسانه‌ای (در زندان)

 

۱۳. شیما انتصاری (دانشجوی دکتری اقتصاد دانشگاه تهران) محکوم به ۵ سال حبس تعزیری (در زندان)

 

همچنین خشایار دهقان (دانشجوی دکتری برق دانشگاه تهران)، پس از گذراندن دوران محکومیت خود، تحت فشار نهادهای امنیتی جهت اخراج وی از دانشگاه در وضعیت تحصیلی نامشخصی قرار گرفته است.

 

 

 

اشاره به دو مورد اخیر حمله به دانشجویان دانشگاه تهران، نمایی از وضعیت سرکوب جاری را به تصویر می‏‌کشد:

 

در آخرین حمله‌ی صورت گرفته به بدنه‌ی دانشجویی جریان صنفی، ۶ مرداد ۱۳۹۸ علی‏‌رغم این‌که روز قبل از آن لیلا حسین‏‌زاده، دانشجوی کارشناسی ارشد انسان‌شناسی، فعال صنفی دانشجویی، جهت حضور در شعبه‌ی ۲ بازپرسی دادسرای ناحیه‌ی ۳۳ شهید مقدس، احضار و تعیین تاریخ تلفنی شده بود، به منزل وی یورش برده و برای بار دوم مبادرت به بازداشت ایشان کردند. اکنون خبرها حاکی از آن است که علی‌رغم اشتغال به تحصیل لیلا حسین‌زاده و قول پیگیری از جانب تمامی نهادهای درگیر داخل دانشگاه، وی جهت تحمل ۳۰ ماه حبس تعزیری روانه‏‌ی بند زنان زندان اوین شده است.

 

توجیه اسف‏‌انگیز مسئولان دانشگاه در مواجهه با اعتراضات بدنه‏‌ی دانشجویی به این رویه‏‌ها و نیز خلف وعده‏‌های آنان مبنی بر تضمین حق تحصیل دانشجویان این است که «موضوع فرا دانشگاهی است و از ما کاری ساخته نیست.»

 

در نمونه‏‌ای دیگر مرضیه امیری دانشجوی کارشناسی ارشد علوم اجتماعی نیز که ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ مقابل پلیس امنیت بازداشت شد، بیش از ۱۰۰ روز است که در بازداشت موقت به‏ سر می‏‌برد! این در حالی است که بارها شرایط بد جسمی او اطلاع‌‏رسانی شده و از انبوه وعده‌های بی‌سرانجام مسئولان دانشگاه و وزارت علوم، هیچ گشایشی در وضعیت این دانشجوی زندانی (همچون دیگران) ایجاد نشده است.

 

علاوه بر این، ده‏‌ها دانشجوی دیگر از دانشگاه‏‌های سراسر کشور گرفتار همین وضع‏یت‌اند و به سبب عدم برخورداری از تریبون لازم برای دیده و شنیده شدن، در سکوت خبری در حال تحمل حبس، تعلیق از تحصیل و ازهم‏‌پاشیدگی زندگی‏‌شان هستند.

 

حراست دانشگاه‏‌ها عملاً شعبه‏‌ی دانشگاهی نهادهای امنیتی‏ شده‌ و این موضوع در کنار بی‌قدرتی محض ریاست دانشگاه و رؤسای دانشکده‌‏ها و نیز سرکوب تشکل مستقل دانشجویان، فارغ از شعبات دانشجویی جناحین حکومتی موجود در دانشگاه، عملاً وزارتخانه‌ی جنابعالی را به شکلی از معاونت قوه‌ قضائیه و دیگر دستگاه‌‏های امنیتی در نظارت بر دانشگاه به‌منظور برقراری سکوتی مرگ‌بار برای تداوم بازاری‌سازی‌ها و سیاست‏‌زدایی از اذهان دانشجویان تبدیل کرده است.

 

ما جمعی از دانشجویان دانشگاه تهران ضمن محکومیت این سرکوب‌‏ها در قالب بازداشت‌‏، احکام و محرومیت‌‏های غیرانسانی و غیرقانونی، بنا به موقعیت حقوقی جنابعالی، عملاً شما و وزارت‏ علوم را مسئول اصلی این وضعیت تأسف‌‏بار برای دانشگاه تهران و دیگر دانشگاه‌‏های کشور می‏‌دانیم و بدین‌وسیله خواستار آزادی فوری دانشجویان بازداشتی این دانشگاه، لغو کلیه‌‏ی احکام صادره و نیز برداشته شدن کلیه‌‏ی محرومیت‌‏های رخ‌داده برای تحصیل آنان هستیم.

 

پیشاپیش اعلام می‏ کنیم بسیار شرم‌آور خواهد بود که تبدیل‌شدن احکام صادره از هشت تا نه سال در دادگاه بدوی به دو تا پنج سال در دادگاه تجدیدنظر را سندی دال بر موفقیت وزارت علوم در تعامل با قوه قضاییه عنوان کنید. عباراتی چون «احکام عادلانه»، «دادرسی منصفانه» و «رأفت اسلامی» در نظر ما نام‏‌هایی دیگر برای بی‏‌کفایتی این وزارتخانه و سرپوش گذاشتن بر سرکوب آشکاری است که در نهاد دانشگا‏ه‏ جریان دارد. از نظر ما احکام صادره در دادگاه‌‏های بدوی مصداق «به مرگ گرفتن» هستند تا دانشجویان فعال به هنگام صدور رأی دادگاه‌های تجدیدنظر «به تب» راضی شوند.

 

نظر به تاریخ این نوع از سرکوب‌ها (از هنگام «انقلاب فرهنگی»)، در دانشگاه تهران به‌طور خاص (و سراسر کشور به‌طورکلی)، باید برای شما واضح باشد که دغدغه‌‏ای که دانشجویان بازداشتی و تحت حکم این دانشگاه (و دیگر دانشگاه‏‌های کشور) بابت آن هزینه می‏‌دهند، دغدغه‌‏ی همه‌‏ی ماست و این شعله، خاموش نخواهد شد. به جنابعالی توصیه می‏‌کنیم که بیش از این بر ثبت ‌نام خود به‌عنوان وزیر علوم در یکی از دوران‌های سیاه سرکوب دانشجویان اصرار نورزید، دست‌کم با اعلام استعفا به‏ سبب سلب اختیارات لازم از وزارت علوم برای حفظ استقلال نهاد دانشگاه، مسئولیت اجتماعی خود را به‌ جا آورید.

 

در آخر تأکید می‏‌کنیم که «حق اتمام تحصیل» هیچ دانشجویی نباید به سبب محکومیت قضایی (حتی اگر قطعی شده باشد) سلب گردد. ما در دفاع از این حق، لحظه‏‌ای عقب‏‌نشینی نخواهیم کرد و بی‏‌کفایتی وزارتخانه‌ی شما را در این خصوص جزئی از پازل سرکوب دانشگاه می‏‌دانیم و در برابر آن خواهیم ایستاد.

 

 

 

 

 

💠اسامی دانشجویان امضا کننده:

 

1. ضحی ابراهیمی  روانشناسی و علوم تربیتی

 

2. حمیدرضا ابراهیمی‌فینی  زبان‌ها و ادبیات خارجی

 

3. ساناز ابزاری  زبان‌ها و ادبیات خارجی

 

4. صابر ابطهی  حقوق و علوم سیاسی

 

5. علیرضا ابوالقاسمی  پردیس علوم

 

6. امید آجرلو  ادبیات و علوم انسانی

 

7. پیمان احمدی  علوم اجتماعی

 

8. لیلا احمدی  علوم اجتماعی

 

9. فاطمه احمدی وزملائی  هنرهای زیبا

 

10. شهاب احمدی‌نژاد  زبان‌ها و ادبیات خارجی

 

11. سام اختیاری  هنرهای زیبا

 

12. ارغوان اخلاقی  علوم اجتماعی

 

13. مهتا اخیانی  فنی

 

14. نوشین ادگی  حقوق و علوم سیاسی

 

15. محمدرضا ارجمندنیا  فیزیک

 

16.احسان آریایی موحد  علوم اجتماعی

 

17. رعنا آرین‌فر  علوم اجتماعی

 

18. علی آزاد  هنرهای زیبا

 

19. آرام استکی  علوم اجتماعی

 

20. سینا استواری  فنی

 

21. نازنین اسدزاده  علوم اجتماعی

 

22. رضا اسکندری  علوم اجتماعی

 

23. علی اسماعیل‌زاده  هنرهای زیبا

 

24. کسری اشتری  زبان‌ها و ادبیات خارجی

 

25. مدیحه آشتیانی  اقتصاد

 

26. حسین اشرفی  علوم اجتماعی

 

27. زهرا اشعری  علوم اجتماعی

 

28. امین اصانلو  علوم اجتماعی

 

29. سبحان افشار  علوم اجتماعی

 

30. علی افشار  فنی

 

31. رومینا افشارحسینی  حقوق و علوم سیاسی

 

32. میترا افشاری  ادبیات و علوم انسانی

 

33. ریحانه افشاری‌اسفیدواجانی  علوم اجتماعی

 

34. سوده آقاجانزاده  علوم اجتماعی

 

35. مریم آقامحمدی  علوم اجتماعی

 

36. فاطمه آقایی  ادبیات و علوم انسانی

 

37. فاطمه آقایی  علوم اجتماعی

 

38. مصطفی آقایی  علوم اجتماعی

 

39. افشین اکبری  ادبیات و علوم انسانی

 

40. صحرا اکرمی  علوم اجتماعی

 

41. الهام اکرمیه  علوم اجتماعی

 

42. امین الماسی  پردیس علوم

 

43. ساناز الماسی  هنرهای زیبا

 

44. نازنین الماسی  علوم اجتماعی

 

45. مبینا الماسیان  روانشناسی و علوم تربیتی

 

46. علی اله‌آبادی  زبان‌ها و ادبیات خارجی

 

47. کامران اله‌مرادی  حقوق و علوم سیاسی

 

48. امیرحسین الهیار  ادبیات و علوم انسانی

 

49. ناهید امانی  علوم اجتماعی

 

50. مهدی املائی  ادبیات و علوم انسانی

 

51. حمید امیدخدا  هنرهای زیبا

 

52. زهرا امیرحسینی  علوم اجتماعی

 

53. امیر محمد امیرحسینی  فنی

 

54. مائده امیرطاهری  زبان‌ها و ادبیات خارجی

 

55. مطهره امیرموسوی  علوم اجتماعی

 

56. فاطمه امیری طاهری  مدیریت

 

57. نسترن امیریان  ادبیات و علوم انسانی

 

58. فاطمه امین  ادبیات و علوم انسانی

 

59. فاطمه امینی  زبان‌ها وادبیات خارجی

 

60. محمد امینی  هنرهای زیبا

 

61. ستایش انصاری  هنرهای زیبا

 

62. فرزانه اولیا  هنرهای زیبا

 

63. احمد اولیایی  حقوق و علوم سیاسی

 

64. بهار اولیایی  دامپزشکی

 

65. شقایق ایاسه  علوم اجتماعی

 

66. حامد ایزانلو  علوم اجتماعی

 

67. حسن ایقانی  علوم اجتماعی

 

68. فاطمه ایلون  زبان‌ها و ادبیات خارجی

 

69. فاطمه ایلی  فنی

 

70. امیرحسین بابائی  فنی

 

71. عرفان بابایی آتشگاه  فنی

 

72. امیرحسین باقری  هنرهای زیبا

 

73. فرزان باقری  زبان‌ها و ادبیات خارجی

 

74. کوثر باقری  ادبیات و علوم انسانی

 

75. سپیده بختیاری  زبان‌ها و ادبیات خارجی

 

76. فائزه بخشنده  زبان‌ها و ادبیات خارجی

 

77. نگین بخشی‌زاده‌ اصل  مدیریت

 

78. پگاه بداغی  پردیس علوم

 

79. یاسمن برادران  فنی

 

80. اُرُد براری  علوم اجتماعی

 

81. فرزانه برزگر  علوم اجتماعی

 

82. فاطمه برزگری  علوم اجتماعی

 

83. شایان برهانی  پردیس علوم

 

84. کیمیا برودتی  علوم اجتماعی

 

85. امیر برومند  حقوق و علوم سیاسی

 

86. رضا بقایی‌نژاد  پردیس علوم

 

87. سارا بنی‌عامریان  علوم اجتماعی

 

88. پیمان بهرامی  ادبیات و علوم انسانی

 

89. آرمان بهره‌مند  هنرهای زیبا

 

90. علیرضا بهلول‌بندی  هنرهای زیبا

 

91. فاطمه بیاری‌فرومند  روانشناسی و علوم تربیتی

 

92. محمد بیکران بهشت  علوم اجتماعی

 

93. حدیث بیگلری  زبان‌ها و ادبیات خارجی

 

94. صدف بیگلری  علوم اجتماعی

 

95. مهتا بیگی  ادبیات و علوم انسانی

 

96. حمید بینا  حقوق و علوم سیاسی

 

97. الهه بیننده  علوم اجتماعی

 

98. روزبه پارسی اقتصاد

 

99. سعید پایدارفرد روانشناسی و علوم تربیتی

 

100. امیررضا پرورش علوم اجتماعی

 

101. راضیه پنده  پردیس علوم

 

102. الهه پورامینایی  حقوق و علوم سیاسی

 

103. نازنین پورشهباز  روانشناسی و علوم تربیتی

 

104. علیرضا پورنعمت  زبان‌ها و ادبیات خارجی

 

105. عطیه پیرحیاتی  علوم اجتماعی

 

106. محمدحسین پیرسبزی  هنرهای زیبا

 

107. مریم پیمانی  علوم اجتماعی

 

108. مهدی تابان  علوم اجتماعی

 

109. بهروز تاری  علوم اجتماعی

 

110. شایسته تعاونی  علوم اجتماعی

 

111. پریماه تفریحی  علوم اجتماعی

 

112. احمدرضا توکلی  زبان‌ها و ادبیات خارجی

 

113. موسی تیام   فنی

 

114. فاطمه تیرگر  زبان‌ها وادبیات خارجی

 

115. زهرا تیموری  روانشناسی

 

116. محمد ثقفی  فنی

 

117. برهان ثقفیان  مدیریت

 

118. مریم جامه‌بزرگ  علوم اجتماعی

 

119. امیرحسین جدیدی  علوم اجتماعی

 

120. ملیحه جعفری  هنرهای زیبا

 

121. فائزه جعفری خاتون‌آبادی  پیراپزشکی

 

122. قاسم جعفریان  ادبیات و علوم انسانی

 

123. مریم جعفری  هنرهای زیبا

 

124. نیلوفر جلیلی  زبان‌ها و ادبیات خارجی

 

125. آناهیتا جنتی  زبان‌ها و ادبیات خارجی

 

126. فاطمه جهانشاهی  علوم اجتماعی

 

127. امید جهانگیری  علوم اجتماعی

 

128. حسام‌الدین جوادزاده  هنرهای زیبا

 

129. نیما جواهری  حقوق و علوم سیاسی

 

130. مهسا جورمند  علوم اجتماعی

 

131. پرنیان جوکار  حقوق و علوم سیاسی

 

132. فاطمه چاوشی  هنرهای زیبا

 

133. حدیث چهاریاری  علوم اجتماعی

 

134. دلشاد چیتگری  زبان‌ها و ادبیات خارجی

 

135. سربرز چیره  هنرهای زیبا

 

136. ابوالفضل حاجی‌زادگان  علوم اجتماعی

 

137. گل‌آسا حاجی‌میرزایی  علوم اجتماعی

 

138. امیرحسین حامدی  فنی

 

139. پارسا حبیبی  علوم اجتماعی

 

140. سهیلا حبیبی  زبان‌ها و ادبیات خارجی

 

141. امیررضا حدادی  هنرهای زیبا

 

142. سارا حسامی  علوم اجتماعی

 

143. رویا حسن  پردیس علوم

 

144. پریا حسن‌پور  زبان‌ها و ادبیات خارجی

 

145. اسما حسین‌پور  پردیس علوم

 

146. حسام حسین‌زاده  علوم اجتماعی

 

147. هنگامه حسین‌زاده  پردیس علوم

 

148. پارمیس حسینی  پردیس علوم

 

149. حمید حسینی  علوم اجتماعی

 

150. زهرا حسینی  هنرهای زیبا

 

151. سارا حسینی  علوم اجتماعی

 

152. شبنم حسینی  ادبیات و علوم انسانی

 

153. محسن حسینی  پردیس ابوریحان

 

154. مریم حسینی  علوم اجتماعی

 

155. مریم حسینی  فنی

 

156. نوشین حسینی  علوم اجتماعی

 

157. رعنا حشمتی  علوم اجتماعی

 

158. علی حضرتی  فنی

 

159. احسان حمزه‌پور  پردیس علوم

 

160. محمد حیدری  هنرهای زیبا

 

161. نصیبه حیدری  زبان‌ها و ادبیات خارجی

 

162. زهرا خالقی  پردیس علوم

 

163. سامیه خانی  زبان‌ها و ادبیات خارجی

 

164. حامد خدابخش  زبان‌ها و ادبیات خارجی

 

165. سهیل خدابخش  پردیس علوم

 

166. زهرا خدادادزاده  ادبیات و علوم انسانی

 

167. رضا خدارحمی  حقوق و علوم سیاسی

 

168. امیرپویا خدری‌زاده  هنرهای زیبا

 

169. زینب خرامان  علوم اجتماعی

 

170. علی خسروزاده  زبان‌ها و ادبیات خارجی

 

171. محمد خسروی  پردیس فارابی

 

172. زهرا خطیب  پردیس فارابی

 

173. کتایون خطیبی  پردیس علوم

 

174. محمد خطیبی  فنی

 

175. غزاله خلیق  هنرهای زیبا

 

176. سعید خلیلی  ادبیات و علوم نسانی

 

177. سجاد خواجه  حقوق و علوم سیاسی

 

178. فاطمه خورسند مقدم  علوم اجتماعی

 

179. امید خوئین  هنرهای زیبا

 

180. سارا خیرالهی  هنرهای زیبا

 

181. رژان داداش‌زاده  محیط زیست

 

182. یاسر دالوند  حقوق و علوم سیاسی

 

183. مصطفی درویشی  علوم اجتماعی

 

184. پویا دریس  علوم اجتماعی

 

185. نگار دشتی مقدم  علوم اجتماعی

 

186. نیایش دولتی  علوم اجتماعی

 

187. عباس دیباجی  هنرهای زیبا

 

188. کامیار ذوقی  علوم اجتماعی

 

189. بهناز راشدی  علوم اجتماعی

 

190. زهرا راعی  اقتصاد

 

191. علی راغب  علوم اجتماعی

 

192. فائزه ربانی  پردیس علوم

 

193. رویا ربانی  حقوق و علوم سیاسی

 

194. زهرا ربانی‌زاده  علوم اجتماعی

 

195. سوسن ربیعی  زبان‌هاو ادبیات خارجی

 

196. کسری رجب‌زاده  فیزیک

 

197. زهرا رجبی  هنرهای زیبا

 

198. مریم رجبی فقیهی  پردیس علوم

 

199. بابک رحمانی  هنرهای زیبا

 

200. پرستو رحمانی  ادبیات و علوم انسانی

 

201. محمد رحمانی پردیس علوم

 

202. زینب رحمتی هنرهای زیبا

 

203. محمدجواد  رحمتی  هنرهای زیبا

 

204. بنفشه رحیمی پردیس علوم

 

205. زبیر رحیمی علوم اجتماعی

 

206. نیکی رزاقی علوم اجتماعی

 

207. امیرمحمد رستگار هنرهای زیبا

 

208. سبا رستم‌کلایی پردیس علوم

 

209. ندا رسولی زبان‌ها و ادبیات خارجی

 

210. میلاد رضایی زبان‌ها و ادبیات خارجی

 

211. ملیکا رضائی ادبیات و علوم انسانی

 

212. منیر رضائی  مدیریت

 

213. هانی رضوی  روانشناسی

 

214. شهاب‌الدین رفیعی  فنی

 

215. مریم رمضان‌پور کامی  روانشناسی و علوم تربیتی

 

216. منیره رمضانی  زبان‌ها و ادبیات خارجی

 

217. میلاد روانبخش  روانشناسی و علوم تربیتی

 

218. صفا روشندل  علوم اجتماعی

 

219. تکتم روشن‌قیاس  علوم اجتماعی

 

220. رضا رئیسی  روانشناسی

 

221. فاطمه رئیسی  فنی

 

222. کورش زارع  هنرهای زیبا

 

223. پریناز زارعی  پردیس علوم

 

224. شقایق زارعی  ادبیات و علوم انسانی

 

225. زمرد زاهدی  هنرهای زیبا

 

226. مهسا زمان‌پور  علوم اجتماعی

 

227. فاطمه زمانی  هنرهای زیبا

 

228. امید زند کریم‌خانی  علوم اجتماعی

 

229. مهراب زندی  هنرهای زیبا

 

230. الهه ساعت‌چی  علوم اجتماعی

 

231. فاطمه ساعدی  ادبیات و علوم انسانی

 

232. مسعود سالاری  علوم اجتماعی

 

233. اشکان سبزواری  علوم اجتماعی

 

234. آنیتا ستاری  علوم اجتماعی

 

235.سارا سراج‌زاده  پردیس علوم

 

236. فریده سربندی فراهانی  زبان‌ها و ادبیات خارجی

 

237. شیما سعادتی  ادبیات و علوم انسانی

 

238. احمد سعیدی  علوم اجتماعی

 

239. نیلوفر سعیدی  علوم اجتماعی

 

240. زهرا سعیدی‌فر  هنرهای زیبا

 

241. محمدرضا سقائی  الهیات و معارف اسلامی

 

242. صادق سلطانی  علوم اجتماعی

 

243. یلدا سلیمان‌زاده  روانشناسی

 

244. ملیکا سلیمانی  علوم اجتماعی

 

245. نگین سلیمانی  هنرهای زیبا

 

246. ملیکا سلیمانی‌خو  علوم اجتماعی

 

247. فاطمه سمسار  علوم اجتماعی

 

248. مهسا سهاله  ادبیات و علوم انسانی

 

249. سمانه سهرابی  علوم اجتماعی

 

250. نرگس سوری  علوم اجتماعی

 

251. مبین سوسن‌آبادی  مدیریت

 

252. علیرضا سولقانی  هنرهای زیبا

 

253. حمید سیدهاشمی  مدیریت

 

254. نفیسه سیدی  فنی

 

255. سروین سیف  علوم اجتماعی

 

256. سامان سیفی  علوم اجتماعی

 

257. صادق شادمانی  علوم اجتماعی

 

258. منا شاطری  ادبیات وعلوم انسانی

 

259. محمدمعین شاکری  ادبیات و علوم انسانی

 

260. محمد شباهتی  علوم اجتماعی

 

261. سیاوش شریفی  فیزیک

 

262. سوگند شریفی عرب هنرهای زیبا

 

263. ابوالفضل شریفیان ادبیات و علوم انسانی

 

264. شیما شعاعی علوم اجتماعی

 

265. چنور شفیع‌زاده روانشناسی و علوم تربیتی

 

266. بهار شفیعی  علوم اجتماعی

 

267. شهره شفیعی  علوم اجتماعی

 

268. مائده شکری  علوم اجتماعی

 

269. مبینا شمسی‌خانی روانشناسی و علوم تربیتی

 

270. محمدجواد شهابی‌نژاد ادبیات و علوم انسانی

 

271. عباس شهرابی علوم اجتماعی

 

272. فاطمه شهریاری علوم اجتماعی

 

273. یگانه شوق‌الشعرا علوم اجتماعی

 

274. احمد شوندی ادبیات و علوم انسانی

 

275. حسن شویکلو مرادی حقوق و علوم سیاسی

 

276. مصطفی شیخی حقوق و علوم سیاسی

 

277. امین شیرپور هنرهای زیبا

 

278. زهرا صابری  علوم اجتماعی

 

279. فرید صابری ادبیات و علوم انسانی

 

280. پرستو صاحبی  علوم اجتماعی

 

281. محمد صادقی   علوم اجتماعی

 

282. میکائیل صادقی  زبان‌ها و ادبیات خارجی

 

283. امیررضا صالحی  فنی

 

284. یاسمن صانعی  ادبیات و علوم انسانی

 

285. زهرا صباغی  علوم اجتماعی

 

286. صدف صبوری  علوم اجتماعی

 

287. زهرا صدقی  علوم اجتماعی

 

288. محمدحسین صدیق  زبان‌ها و ادبیات خارجی

 

289. محمد صفایی  علوم اجتماعی

 

290. نوشین صفائیان علوم اجتماعی

 

291. سمانه صفری علوم اجتماعی

 

292. هیرش صمدی تودار حقوق و علوم سیاسی

 

293. الهام صمیمی علوم اجتماعی

 

294. مشکات طالبی هنرهای زیبا

 

295. فائقه طباطبائی علوم اجتماعی

 

296. تارا ظفری هنرهای زیبا

 

297. مهتاب عابدحیدری علوم اجتماعی

 

298. مریم عابدینی ادبیات و علوم انسانی

 

299. محمد عادلی  علوم اجتماعی

 

300. نسترن عادلیان فنی

 

301. مهدی عارفان  حقوق و علوم سیاسی

 

302. هیلدا عبادی  زبان‌ها و ادبیات خارجی

 

303. معصومه عبادیان  زبان‌ها و ادبیات خارجی

 

304. پرستو عباس‌شیرازی  هنرهای زیبا

 

305. امیرمهدی عباسی  ادبیات و علوم انسانی

 

306. سارا عباسی علوم اجتماعی

 

307. مرضیه عباسی  حقوق و علوم سیاسی

 

308. آمید عبداله‌زاده  زبان‌ها و ادبیات خارجی

 

309. مهسا عبداله‌زاده  فنی

 

310. صبا عبدالهی  ادبیات و علوم انسانی

 

311. نعیم عبدلی  حقوق و علوم سیاسی

 

312. انیس عدالت‌پور  فنی

 

313. پریسا عروجی  هنرهای زیبا

 

314. زهرا عزتی  زبان‌ها و ادبیات خارجی

 

315. محمدرسول عزیزی  اقتصاد

 

316. محمدمعین عزیزی  دندانپزشکی

 

317. حامد عسکری  علوم اجتماعی

 

318. حنانه عسکری  ادبیات و علوم انسانی

 

319. قنبر عسکری  فنی

 

320. سارا عسکری وادقانی  علوم اجتماعی

 

321. پارمیدا عطاری  ادبیات و علوم انسانی

 

322. غزاله عطازاده  هنرهای زیبا

 

323. محمد عظیمی یانچشمه  مدیریت

 

324. عاطفه علاالدین  هنرهای زیبا

 

325. محدثه علامی  روانشناسی و علوم تربیتی

 

326. مرضیه علایی  مدیریت

 

327. مصطفی علایی  مدیریت

 

328. فاطمه علمایی  علوم اجتماعی

 

329. محمدحسین علی  ادبیات و علوم انسانی

 

330. امیرحسین علی‌بخشی  علوم اجتماعی

 

331. ریحانه علی‌زاده  علوم اجتماعی

 

332. کیمیا علی‌زاده  پردیس علوم

 

333. محمد علی‌زاده  هنرهای زیبا

 

334. مریم عمونجف‌آبادی  پردیس علوم

 

335. محمد عنایت‌پور  زبان‌ها و ادبیات خارجی

 

336. پرنیان عیسی‌زاده  مدیریت

 

337. امیر غدیری  حقوق و علوم سیاسی

 

338. صابر غرضی  علوم اجتماعی

 

339. ملیکا غزنوی‌راد  پردیس علوم

 

340. اشکان غفاری  هنرهای زیبا

 

341. سمیرا غفاری  هنرهای زیبا

 

342. امیرحسین غلام‌پور  علوم اجتماعی

 

343. زینب غیاثی  زبان‌ها و ادبیات خارجی

 

344. لاله غیاثی یکتا  حقوق و علوم سیاسی

 

345. علی فاضل‌زاده  فیزیک

 

346. راضیه فاطمی‌نیا  اقتصاد

 

347. علیرضا فتحی  حقوق

 

348. فرنوش فخار  حقوق و علوم سیاسی

 

349. فروغ فرامرزی‌خواه  زبان‌ها و ادبیات خارجی

 

350. راحیل فراهانی  علوم اجتماعی

 

351. فریده فراهانی زبان‌ها و ادبیات خارجی

 

352. علیرضا فرزانه‌جو  ادبیات و علوم انسانی

 

353. عارفه فرهمندی  فنی

 

354. فرتاش فرهمین فراهانی  فنی

 

355. معین فضلی  علوم اجتماعی

 

356. میلاد فکور  علوم اجتماعی

 

357. سبا فلاح  علوم اجتماعی

 

358. محمد فیروزی  علوم اجتماعی

 

359. مهسا فیروزی  هنرهای زیبا

 

360. آرمان قادری  فنی

 

361. رضا قاسمی  هنرهای زیبا

 

362. مائده قاسمی  زبان‌ها و ادبیات خارجی

 

363. نادر قاسمی  فنی

 

364. علی قاصد  زبان‌ها و ادبیات خارجی

 

365. انیس قانع‌پسند  هنرهای زیبا

 

366. محمدحسین قائمی  علوم اجتماعی

 

367. فاطمه قدیری  علوم اجتماعی

 

368. صبا قدیمی  علوم اجتماعی

 

369. علیرضا قدیمی  علوم اجتماعی

 

370. فائزه قربانی  علوم اجتماعی

 

371. شیما قلی‌زاده  زبان‌ها و ادبیات خارجی

 

372. مریم قناد  علوم اجتماعی

 

373. معصومه قناد  علوم اجتماعی

 

374. وحید قناعتی  زبان‌ها و ادبیات خارجی

 

375. آرش قنبری  ادبیات و علوم انسانی

 

376. کیمیا قنبری  هنرهای زیبا

 

377. یاشار کاربینی  فنی

 

378. هومن کاسبی  علوم اجتماعی

 

379. مجتبی کاشانی  مدیریت

 

380. ابراهیم کاظمی  پردیس علوم

 

381. داود کاظمی‌نیا  هنرهای زیبا

 

382. شادی کامرانی  هنرهای زیبا

 

383. محمدنادر کردی  علوم اجتماعی

 

384. علیرضا کرمی  پردیس علوم

 

385. هدی کرمی  هنرهای زیبا

 

386. هانیه کرمیان  علوم اجتماعی

 

387. زهرا کریمی  روانشناسی و علوم تربیتی

 

388. زهرا کریمی  روانشناسی و علوم تربیتی

 

389. سوزان کریمی  ادبیات و علوم انسانی

 

390. فاطمه کریمی  زبان‌ها و ادبیات خارجی

 

391. محمد کریمی  حقوق و علوم سیاسی

 

392. امیرحسن کریمی‌زاده  پردیس علوم

 

393. کتایون کلایی‌راد  علوم اجتماعی

 

394. هانیه کلهر  علوم اجتماعی

 

395. سینا کمالی  فنی

 

396. ستایش کوچک‌زاده  روانشناسی

 

397. پیام کوشکی  فنی

 

398. زهرا کوهی  ادبیات و علوم انسانی

 

399. هستی کیمیائی  هنرهای زیبا

 

400. گلچهره کیوان  علوم اجتماعی

 

 

 

401. مهران کیوان‌منش  روانشناسی و علوم تربیتی

 

402. شایان کیوان‌نیا  زبان‌ها و ادبیات خارجی

 

403. امیرحسین کیومرثی  هنرهای زیبا

 

404. محمدحسن گچ‌پزپور  علوم اجتماعی

 

405. مینا گرامی  زبان‌ها و ادبیات خارجی

 

406. ابراهیم گرانپایه  هنرهای زیبا

 

407. حسام گل‌چمن  زبان‌ها و ادبیات خارجی

 

408. علی گلستانی  فنی

 

409. مینا گلستانی  ادبیات و علوم انسانی

 

410. هستی گمرکی  هنرهای زیبا

 

411. ایلیا گیاهچی  هنرهای زیبا

 

412. امیرحسین لطفی  فیزیک

 

413. زهرا ماستری فراهانی  ادبیات و علوم انسانی

 

414. سارا مالمیر  الهیات و معارف اسلامی

 

415. حسین متوسل‌الحق  ادبیات و علوم انسانی

 

416. مریم مجیدی  علوم اجتماعی

 

417. یاسمن محبوبی متین  علوم اجتماعی

 

418. آکیتا محمدزاده  ادبیات و علوم انسانی

 

419. مرتضی محمدی  هنرهای زیبا

 

420. مهرداد محمدی  حقوق و علوم سیاسی

 

421. مهتاب محمودی  علوم اجتماعی

 

422. فاطمه مختاری  علوم اجتماعی

 

423. فاطمه مداحی  ادبیات و علوم انسانی

 

424. تارا مدرس‌پناه  فنی

 

425. علی مرادی  فیزیک

 

426. محمد مرادی  علوم اجتماعی

 

427. محمدحسین مرادی  علوم اجتماعی

 

428. سهند مرتضوی  فنی

 

429. سعید مردانی  هنرهای زیبا

 

430. احسان مسجدی  فیزیک

 

431. فاطمه مسرور  حقوق و علوم سیاسی

 

432. شکیبا مسعودی‌نسب  علوم اجتماعی

 

433. راستین مشتاق  اقتصاد

 

434. مهدی مشکاتی  هنرهای زیبا

 

435. تارا مظفری  علوم اجتماعی

 

436. محمدحسین معلم  هنرهای زیبا

 

437. پویا معماری ‌آزاد  علوم اجتماعی

 

438. غزل معماریان  هنرهای زیبا

 

439. امیرحسین معین  مدیریت

 

440. ساجده مقدس  فنی

 

441. هادی ملایری  هنرهای زیبا

 

442. پریچهر ملکشاهی  علوم اجتماعی

 

443. فاطمه ملکی  هنرهای زیبا

 

444. حامد ملیانی  هنرهای زیبا

 

445. زهرا منصوری  علوم اجتماعی

 

446. زهرا مهدوی‌راد  علوم اجتماعی

 

447. محسن مهدوی‌فر   فنی

 

448. مهتا مهدی‌زاده  علوم اجتماعی

 

449. محمدمهدی مهرابی   زبان‌ها و ادبیات خارجی

 

450. رسول مهران‌فر   ادبیات و علوم انسانی

 

451. غزل مهربان‌پژوه  پردیس علوم

 

452. سجاد موسوی  علوم اجتماعی

 

453. میلاد موسوی  علوم اجتماعی

 

454. فاطمه موسوی‌پور   زبان‌ها و ادبیات خارجی

 

455. بهار موسوی‌راد  ادبیات و علوم انسانی

 

456. مریم موسیوند  علوم اجتماعی

 

457. الهام میرسلیمی  علوم اجتماعی

 

458. فاطمه میرکاظمیان  زبان‌ها و ادبیات خارجی

 

459. هادی میری آشتیانی  علوم اجتماعی

 

460. پریا میری‌زاده  زبان‌ها و ادبیات خارجی

 

461. مریم مینایی  ادبیات و علوم انسانی

 

462.‌علی نانوایی  حقوق و علوم سیاسی

 

463. جلال نباتی  علوم اجتماعی

 

464. مارال نجفی  هنرهای زیبا

 

465. مهدی نجفی  علوم اجتماعی

 

466. محمدمهدی نجفی‌خواه  محیط‌ زیست

 

467. حمید نصرت‌آباد  هنرهای زیبا

 

468. ابوالفضل نصیرالاسلامی  علوم اجتماعی

 

469. زهرا نصیریان‌فر  علوم اجتماعی

 

470. داریوش نظری   اقتصاد

 

471. محمد نظیفی  هنرهای زیبا

 

472. الناز نعمت‌الهی  فنی

 

473. هیوا نقیبی  ادبیات و علوم انسانی

 

474. محمود نوایی  فنی

 

475. فاطمه نورورزی  ادبیات و علوم انسانی

 

476. علی نوریان اردکانی  علوم اجتماعی

 

477. نگار نیازمند  علوم اجتماعی

 

478. سحر نیرومند  فنی

 

479. سپهر نیرومندفر  پردیس علوم

 

480. بهار نیک‌بخت  ادبیات و علوم انسانی

 

481. سعید نیک‌بخت  علوم اجتماعی

 

482. کیا هاشمی  حقوق و علوم سیاسی

 

483. مریم هاشمی  علوم اجتماعی

 

484. شهره هاشمی قوچانی  روانشناسی

 

485. علی هاشمیان  علوم اجتماعی

 

486. مریم همتی  پردیس علوم

 

487. کوثر هوشنگی  روانشناسی و علوم تربیتی

 

488. آرمیتا هومان  علوم اجتماعی

 

489. زهرا وثوق  مدیریت

 

490. امیر ودیعی  علوم اجتماعی

 

491. کیارش وزیرزاده مدیریت

 

492. فاطمه وطن‌پرست مقدم  علوم اجتماعی

 

493. سوگند وهابی  فنی

 

494. سپیده یادگار  علوم اجتماعی

 

495. زهرا یاری  زبان‌ها و ادبیات خارجی

 

496. زهرا یاسی  زبان‌ها و ادبیات خارجی

 

497. فاضل یزدان‌پناه  علوم اجتماعی

 

498. انیسه یعقوبی  ادبیات و علوم انسانی

 

499. زهرا یعقوبیان  زبان‌ها و ادبیات خارجی

 

500. زهرا یغماییان  روانشناسی و علوم تربیتی

💠منبع:  شوراهای صنفی دانشجویان کشور

 

 

 

 

 

 

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©