Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
جمعه ۲۵ مرداد ۱۳۹۸ برابر با  ۱۶ اگوست ۲۰۱۹
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :جمعه ۲۵ مرداد ۱۳۹۸  برابر با ۱۶ اگوست ۲۰۱۹
بیانیه اتحاد سراسری بازنشستگان ایران

بیانیه  اتحاد سراسری بازنشستگان ایران

 

 

اتحاد سراسری بازنشستگان ایران در راستای تلاش برای تحقق رسالت اتحاد سراسری همه ی بازنشستگان کشور ،و به منظور تحقق اتحاد و وحدت عمل همۀ  تشکل های بازنشستگی و نیروهای  همسو و  همگرا،  و هم چنین ، اتحاد عمل با سایر فعالان صنفی (کارگری و فرهنگی) و نیروهای مطالبه گر افشار مختلف زحتمکش  جامعه ، و با توجه به  شرایط حساس سیاسی ، اقتصادی و اجتماعی کشور و در راستای مخالفت و مقابله با خطراتی که ازناحیه امریکای متجاوز، استقلال وموجودیت کشور ما را تهدید می کند همزمان با لزوم فعالیت برای استیفای حقوق بازنشستگان و زحمتکشان جامعه،  موارد زیر را به عنوان چارچوب وکارپایه  اتحاد عمل و همکاری با تشکل ها و نیروها و گروه های مطالبه گر  مترقی و مردمی  اعلام می دارد:

 

۱-اتحاد سراسری بازنشستگان ایران ، اقدامات مداخله جویانه دولت آمریکا مبنی بر تحریمهای گستره و  لشکر کشی و آرایش جنگی در منطقه و خلیج فارس، و هرگونه سیاست مداخله جویانه و جنگ طلبانه خارجی را اکیدا محکوم نموده و علیه آن فعالانه موضع گیری  می کند. ما ازتمام بازنشستگان و کارگران و نیروهای مترقی کشور و منطقه می خواهیم که با هرگونه سیاست های جنگ افروزانه  آمریکا و دیگرکشور ها و همچنین نیروهای داخلی و خارجی که سهوا یا عامدانه در صدد تحمیل جنگ و تجاوز به کشورمان باشند با تمام قوا و ازهر طریق ممکن مقابله کنند. ما صراحتا اعلام می کنیم که بازنشستگان و کارگران وسایر زحمتکشان در ایران و کشورهای منطقه ، خواهان صلح پایدارند وبر این باوریم که قربانیان جنگ تنهازحمتکشان و فقرای جامعه وتهیدستان خواهند بود!

 

۲-اتحاد سراسری بازنشستگان ایران با هر اقدام  ضد ملی از ناحیه  هرجریان  و گروه و جمعیتی که خواهان جنگ یا غالب شدن نیروی خارجی بر مدیریت و سرنوشت کشور باشد ،اکیدا مخالفت می کند .

 

۳_ اتحاد سراسری بازنشستگان ایران، هر گونه همسویی و  همکاری با نیروها و جریاناتی که بنحوی ازانحاء  در سرکوب مردم و مقابله با مطالبات و حق خواهی آنها و درعقب نگه داشتن کشور مشارکت ونقش داشته و خواهند داشت را رد می کند .

 

۴- اتحاد سراسری بازنشستگان ایران در این شرایط حساس کشور، ضمن تاکید بر حق فعالیت آزادانه و بدون محدودیت انجمن ها و تشکل های صنفی ومطالباتی ، خواستار آزادی فوری فعالان صنفی و سیاسی و دانشجویی ،و  خواستار خاتمه دادن به پرونده سازی، پیگرد و بازداشت ها ی  فعالان صنفی و سیاسی است.

 

۵- اتحاد سراسری بازنشستگان ایران با کلیه نیروهایی که در چارچوب تامین وحفاظت ازحقوق و منافع کلیه  بازنشستگان اعم از لشکری و کشوری و تامین اجتماعی ، کارگران و زحمتکشان و منافع ملی تلاش می کنند ، آماده همکاری و اتحادعمل است .

 

۶- در پایان ، اتحاد سراسری بازنشستگان ایران، تحقق  حقوق و منافع  بازنشستگان و کارگران و زحمتکشان را فقط در سایه اتحاد عملی آنها میسر می داند و به همین خاطر با درک شرایط حساس جامعه همۀ  گروه ها، تشکلها و اشخاص میهن دوست را حول محور تلاش برای تامین منافع  بازنشستگان و کارگران و زحمتکشان و دفاع از منافع ملی به اتحاد عمل و همکاری مشترک دعوت می کند.

 

اردیبهشت ۹۸

اتحاد سراسری بازنشستگان ایران

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©