Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
چهارشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ برابر با  ۱۹ ژوئن ۲۰۱۹
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۸  برابر با ۱۹ ژوئن ۲۰۱۹
تجمع اعتراضی بازنشستگان در جلوی مجلس

 

تجمع اعتراضی بازنشستگان کشوری سراسر کشور

 در جلوی مجلس

28 خرداد 98

 

بازنشستگان خواستار همسان‌سازی مستمری‌ها و ارتقای معیشت شدند

 

فیلم ویدئوئی گردهم آئی بازنشستگان

https://www.youtube.com/watch?v=X4hz3YF-ZJM&feature=youtu.be

بازنشستگان کشوری با حضور مقابل مجلس شورای اسلامی، خواستار توجه نمایندگان مجلس به مطالبات خود شدند. در روز (28 خرداد ماه) جمعی از بازنشستگان کشوری برای بیان مطالبات صنفی خود به مجلس شورای اسلامی مراجعه کردند. این بازنشستگان از نمایندگان مجلس خواستند به خواسته‌های قانونی آنها از جمله؛ اجرای دقیق قانون مدیریت خدمات کشوری، اجرای همترازی و همسان‌سازی، بالا رفتن مستمری‌ها و ارتقای خدمات درمانی و بیمه‌ای توجه کنند.

این تجمع از ساعت ۱۰صبح با حضور بیش از ۶۰۰ نفر از بازنشستگان لشکری و کشوری آغاز شد  و بویژه فرهنگیان از استان های کرمانشاه، گیلان، خوزستان، مازندران و سایر شهرهای کشور به نمایندگی از دوستان بازنشسته شان برای اعتراض به وضعیت بد معیشت و حقوق های چند برابر زیر خط فقر، حضور داشتند. جمعیت با شعار همیشگی خود :"مجلس دولت بس است فریب ملت " و " دولت خیانت می کند مجلس حمایت می کند" پاسخ خود را به تبانی و همسویی وکیل الدوله ها و دولتیان در به فقر کشاندن بازنشستگان را دادند.و به توهم عده ای که امیدوار به چانی زنی با مجلسیان برای حل مشکلات بازنشستگان بودند پایان دادند.

اولین سخنران خانم رضائیان کوشنده فرهنگی با لحن اعتراضی خواستار تحقق مطالبات بر حق فرهنگیان شد، در پی آن  خانم بختیاری سخنان خانم بختیاری ازمدیران ابرگروه های وحدت برای مطالبات به نمایندگی از بازنشستگان در مورد عدم تحقق همترازی ٨۰ درصدی حقوق بازنشستگان با شاغلان همردیف سخن گفت و تاکید کرد : با وجود تصویب قانون همتراز شدن حقوق بازنشسته با شاغل بطوریکه بازنشسته بتواند ٨۰ درصد حقوق کارکنان شاغل را دریافت کند، دولت عملن توجهی به این مصوبه ی قانونی نمی کند و در بودجه نیز هیچ ردیفی برای آن قائل نشده است.

بعد از وی خانم اسفندیاری قطعنامه ی این تجمع را برای حاضرین خواند.

یکی از این افراد که یک معلم بازنشسته است، در مورد مطالبات خود و همکارانش گفت: ما بازنشستگان با درآمدهای بسیار کمتر از خط فقر، روزگار می‌گذرانیم؛ بعد از سی سال کارکردن در بخش‌های مختلف دولت، اکثریت ما باید به دنبال شغل دوم باشیم تا بتوانیم امورات زندگی را بگذرانیم؛ در ضمن بخشی از مستمری ناچیز خود را هر ماه بابتِ «بیمه تکمیلی» می‌پردازیم؛ این درحالیست که طبق قانون و اصل 29 قانون اساسی باید از خدمات درمانی رایگان و باکیفیت بهره‌مند باشیم.

برخی از شعار ها:

کارگر، معلم، دانشجو، اتحاد اتحاد!                                                                                                                        

معلم زندانی آزاد باید گردد

بازنشسته می میرد ذلت نمی پذیرد

دشمن ما همین جاست دروغ میگن آمریکاست

جنگ افروزی رها کن فکری بحال ما کن

گرانی، تورم، بلای جان مردم !

‌فریاد فریاد، از این همه بی داد!

تا حق خود نگیریم، از پا نمی نشینیم!

حقوق های نجومی، فلاکت عمومی!

مجلس خیانت می کند، دولت حمایت می کند!

مجلس، دولت، بس است فریب ملت!

خط فقر ۷ میلیون، حقوق ما دو میلیون!

معیشت، منزلت، سلامت حق مسلم ماست!

معلم زندانی آزاد باید!

درمان رایگان، حق بازنشستگان!

درد ما درد شماست، مردم به ما ملحق شوید!

دولت اعتدالی/ سفره ما شد خالی،

سهم ما از درآمد/ شده فقر و خجالت،

 

قطعنامه پایانی تجمع بازنشستگان کشوری سراسر کشو

 در  تجمع ۲٨ خرداد ۱٣۹٨

این قطعنامه در پایان مراسم خوانده شد

 و با احسنت های شرکت کنندگان مورد تائید قرار گرفت

 

به نام خداوند جان و خرد

 

نمایندگان مجلس شورای اسلامی

 

امروز به فراخوان تجمع اعتراضی شما مجلس نشینان و دولتمردان لبیک گفته ایم.

 

آری، دقیقا همان زمانی که بودجه کشور را به گونه ای شیرازه بستید که امکان زندگی شرافتمندانه را ازبازنشستگان، سلب نمودید،  متن فراخوان تجمع امروز را با دستان مبارکتان به نگارش درآوردید.

 

 درهمان دقایقی که رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور پای بر پلکان های موعود خود از روی جنازه ی طرح همترازی بازنشستگان عبورکرد تا در پشت تریبون مجلس قرار بگیرد و به جای تلاش برای استیفای حقوق تضییع شده بازنشستگان، نگرانی عمیق خود ازافرایش حقوق نامطلوب میلیونی بگیران نخبه را فریاد بزند، همان دم، بازنشستگان به میدان اعتراض امروز فراخوانده شدند.

 

وقتی مجلس به عنوان سر منشأ حاکمیت اراده مردم بر سرنوشت خویش در خماخم دل مشغولی های حفظ جایگاه قدرت، از ذات وجودی خویش فاصله می گیرد و قادر به عملی شدن مصوبات نیم بند خود هم نیست، باید هم سفره تبعیض، روز به روز گسترده تر و شکاف طبقاتی دم به دم، نمایان تر گردد.

 

درحالیکه یک چهارم از سال ۹۸ نیز می گذرد، هرروز خبر جلسات نافرجام مجلس، دولت، دیوان محاسبات و نهادهای دیگر درخصوص اختلاف خوانش دولت و مجلس از قوانین مربوط به حقوق درسال ۹۸ منتشر می شود. گویی قرار است فلسفه آفرینش یکایک ذرات هستی را نمایان کنند که تاکنون نخبگان میلیونی بگیر نیز از عهده کشف روایا و خفایای اسرار ناگشودنی این ماجرا برنیامده اند.

 

آجر به آجر کاخ های فرمانروایی مجلس، ریاست جمهوری، سازمان مدیریت، دیوان محاسبات و شورای نگهبان از شنیدن صدای  مذاکرات و فریاد تظلم خواهی های مکرر بازنشستگان، عرق شرم برچهره می آورند اما دولتی که شعارش خدمت است و خدمتش افزایش قیمت، و مجلسی که نامش خانه ملت است و محتوایش پایگاه قدرت، دریچه گوش بر صدای دادخواهی بازنشستگان بسته اند و نهایت اراده آنها، اظهار همدردی و مویه های بی ثمر کلامی برای زندگی باختگان بازنشسته است.

 

نمایندگان مجلس

قسم به حرمت تحریم شده سوگندی که قانون اساسی بر ذمه شما نهاده است، در زیر پوست پلاسیده ی زندگی بازنشستگان، خون «فقری» آلوده به تعفن «فرق»، جاری است.

 فقری که خمیرمایه آن را شما نمایندگان مجلس با تصمیمات بی سرانجام خود، ورز داده اید و افتخار پخت و پز این شولای عریانی را نخبگان میلیونی بگیر دولت، یدک می کشند.

 

ما بازنشستگان کشوری که سرمایه جوانی و نقد زندگی خود را به پای بالیدن نهال استقلال و سرافرازی ایران فداکرده و خواهیم کرد، خواسته ای فراتر از امکانات موجود کشور و مطالبه ای خارج از حقوق شهروندی و حرفه ای خود بر مدار عدل و دادگری نداریم.

 

لطفا بیش ازاین با شعور ما بازی نکنید و برای برائت خود، دمادم درسنگر توطئه های های بیگانگان، پناه نگیرید که تیر «فرق» و گلوله «فقری» که سینه ی حقوق بازنشستگان را شرحه شرحه کرده ، از ترکش تدابیر عدالت سوز شما شلیک شده است.

 

صندوق های بازنشستگی کشوری در نتیجه مدیریت های نخبگان منتصب شما سر از ناکجاآباد زوال و نیستی درآورده اند اما تاوان این کج اندیشی ها و بده بستان های پس پرده بر تن نحیف زندگی بازنشستگان تحمیل شده است.

 

لطفا در پرتو زرق و برق دورنماهای تخیلی و چشم اندازهای سراب گونه، حال و روز کنونی بازنشستگان را بیش از این، سوگوار دستپخت تئوری های تاریخ مصرف گذشته نخبگان خود نکنید که شکنجه تورم اهدایی شما که ظاهرا در کوچه زندگی خودتان ازآن خبری نیست، هرلحظه فشار قبر را بر ما تحمیل می کند.

 

اگر واقعا خود را نماینده و وام دار ملت می دانید و بازنشستگان را هم ازآحاد همین ملت برمی شمارید از پوسته رنگین شعارهای پلکان ساز و فریبنده خارج شوید و ازطریق متمم بودجه به تحقق خواسته های آنها که جملگی شان از بدیهیات حیات انسانی و انباشت شان، ثمره عملکرد نادرست شما تصمیم سازان کشور است، جامه عمل بپوشانید که فقر تحمیلی شما عنقریب است که لباس کفر بر تن باورهای بازنشستگان بپوشاند.

 

در پایان، بار دیگر رئوس خواسته های خود را به امیدآنکه گوش شنوایی برای شنیدن و چشم بینایی برای دیدن، ظهور کرده باشد، بیان می شود :

 

یک ـ تصویب ملحقات  و اصلاحیه های  قانون مدیریت خدمات کشوری  در اسرع وقت حداقل پیش از ارائه بودجه  سال جاری توسط دولت

دو ـ اجرای کامل  مواد ۶۴ و ۶۵ قانون مدیریت خدمات کشوری  که اگر این ماده ها اجرا می شد نیازی به طرح جداگانه طرح همترازی حقوق بازنشستگان با شاغلان نمی بود

سه ـ  اجرای ماده ۶۸ و پرداخت فوق العاده های پیش بینی شده  در این ماده به بازنشستگان مشمول همانند شاغلان

چهار ـ فراهم کردن امکانات سخت افرازی و نرم آفراری بیمه ای واحد، و کارآمد و متناسب با شرایط سنی بازنشستگان

پنج ـ اجرای ماده ۸۵ قانون و اقدام برابر در بیمه های پایه و مکمل بازنشستگان زیربط هر دستگاه اجرائی همانند شاغلان آن دستگاه

شش ـ اجرای ماده ۱۲۵ قانون در پرداخت مطالبات معوقه ناشی از مابه التفاوت های افزایش های سالانه با نرخ تورم هر سال  از سال۱۳۸۷ تا سال ۱۳۹۳

هف ات اجرای ماده ۳۰ قانون برنامه ششم توسعه کشور و متناسب سازی حقوق ها  برابر نرخ تورم اعلام  شده  توسط بانک مرکزی

هشت ـ تبدیل صندوق بازنشستگی به سازمان بازنشستگی کشوری

نه ـ رساندن حداقل حقوق بازنشستگان کشوری  به بالای خط فقر

در خاتمه یکبار دیگر اعلام مینماییم بازنشستگان برای نیل به حقوق قانونی خود از همه راه های قانونی استفاده نموده وتارسیدن به حقوق مغفول مانده خودازپای نخواهند نشست .

 

بازنشستگان کشوری سراسر کشور

۲٨ خرداد ۱٣۹٨

..........................................................................

‍ بازنشستگان گرامی! زحمتکشان عزیز

 

  همان گونه که همگان شاهدهستند امروزه ، بازنشستگان کشور  ،اعم از لشکری ، کشوری ، تامین  اجتماعی و بازنشستگان سایر صندوق ها با سخت ترین دوران معیشتی و حقوقی خود مواجه اند.

  شاهد هستیم که خصوصی سازی های دولت چگونه موجب نابودی صنایع  کشور و بیکاری خانمانسوز زحمتکشان شده است.

 

امروزه اکثریت عظیم مردم وخیل میلیونی بازنشستگان، کارگران و کارمندان در زیر خط فقر قرار  دارند و ازتامین معیشت خانواده ، اجاره خانه، درمان و خرج تحصیلات فرزندان خود  ناتوانند. شاهد بودیم که به رغم وجود نرخ تورم بالای ۱۰۰ درصدی در سال گذشته ، دولت و مجلس خادم سرمایه داران و دلالان ، حداقل حقوق و دستمزد کارگران به مبلغ یک میلیون و پانصدهزار تومان در ماه تعیین کردند که کفاف ۱۰ روز ازمخارج ماهانه خانواده یک کارگر را می دهد.

در تمامی ۳۰ سال گذشته  حقوق و مستمری بازنشستگان لشکری وکشوری ،با مبلغی کمتر از  حقوق ومزایای واقعی آنها در زمان اشتغال تعیین شده است. مستمری  بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی نیز بمراتب وضعیت بدتری داشته اند.

بازنشستگان بی پناه  کشورنیز مانند کارگران ، مشمول  سیاست های خانمان برانداز فقیر سازی دولت شده و همه ساله شاهد رانده شدن میلیونی خود و هم قطاران  به اعماق زیر خط فقر بوده ند .

 

صندوق های بازنشستگی  اعم از لشکری وکشوری و تامین اجتماعی و فولاد به میلیون ها نفر از کارکنان فعلی و بازنشستگان در چندین  نسل بعد تعلق دارد، و لاغیر.دولت و کار فرماها هیچ حقی در صندوق های بازنشستگی ندارندچه برسد که  شریک نامیده شوند. . رییس جمهور و دولت ومجلس و کل حاکمیت  ،به چه حقی و چرا  بجای تقویت صندوق های بازنشستگی که وظیفه قانونی  شان است در فکرنابود ی وچپاول  وغارت و خصوصی سازی  اموال  صندوق ها هستند؟ آنها چه حقی درفروش  اموالی دارند که برای تامین مخارج میلیون ها بازنشستگان فعلی و بازنشستگان نسل های آینده  با ذخیره خودشان خریداری شده و  تنها راه حفاظت بین نسلی  این اموال است .

 

اقای روحانی ، رییس جمهور به کرات از نیات خود مبنی بر خصوصی سازی اموال صندوق ها پرده برداشته و با افتخار سال ۹۸ را سال فروش اموال شستا اعلان کرده است  کاملا آشکار شد که وی و دولت اش چه خواب های شومی  برای نابودی شرکتهای سرمایه گذاری تامین اجتماعی ( شستا )دیده اند .

 دولت های گذشته  به پیروی از اهداف کلان حکومت،  سیاست های اقتصادی نئولیبرالی را به نفع سرمایه داران و به زیان کارگران و زحمتکشان ، به اجرا گذاشته اند که  جز تیره روزی برای کارگران و کارمندان و بازنشستگان دیگری  چیز به ارمغان نیاورده است.

 

ما دراین تجمع بار دیگر اعلان می کنیم : 

 

 *  با اساس تحریم و هرگونه دخالت در امور داخلی کشورهای جهان ازسوی درنده خویان امپریالیسم هار جهانی مخالفیم  و آن را محکوم می نماییم.

* ما از تمامی مجامع جهانی می خواهیم که فعالانه از برابری و حقوق مساوی تمام ملل دنیا در حق تعیین سرنوشت و انتخاب نوع زندگی خود دفاع کنند

 

* دولت باید  برای حفظ استقلال و عدالت اجتماعی و استقلال کشور، هر چه سریعتر  سیاست خصوصی سازی،  این بازوی سلطه امپریالیسم رامتوقف کند .

 

*   برای حفاظت از نیروی کار این سرمایه اصلی پیشرفت و بالندگی، هرچه سریعتر تمامی قوانین و مصوبات ضد انسانی باید از عرصه کار و تولید کشور حذف گردد.

 

*  بازنشستگان خواهان ایجاد تشکل های صنفی ، سندیکاها و اتحادیه های کارگری ، و پایان دادن به سرکوب فعالان کارگری و صنفی هستند؛

 

*  بازنشستگان  با تمام قوا تا  دستیابی به مزد و حقوق مناسب برای زندگی استاندارد امروزی و خروج از زیر خط فقر از پا نخواهند  نشست؛

 

* بازنشستگان بطور قاطع  با طرح ضد کارگری پارامتریک قانون بازنشستگی   مخالفند و خواستار جایگزینی آن با طرح درآمد زای واقعی  از محل اخذ حق بیمه واقعی از کارفرمایان  و دولت برای صندوق های بازنشستگی  هستند؛

 

*  بازنشستگان خواستار ترمیم سطح حقوق و دستمزد سال ۹۸ بالاتر از خط فقر از طریق متمم بودجه وتامین خدمات درمانی ورفاهی  رایگان و حذف بیمه تکمیلی هستندهستند ؛

 

 بازنشستگان گرامی!

اتحاد در این برهه زمانی برای ما بسیارحیاتی است و تنها نیرویی است  که ما را در دستیابی به مطالباتمان یاری گر خواهد بود .

 

دست غارتگران از اموال بازنشسته هاکوتاه

اتحاد سراسری بازنشستگان ایران

۲۸خرداد 1398

................................

همراهان همدرد

 

در شرایطی اولین تجمع بازنشستگان را در سال 98 برگزار میکنیم، که وخامت همه جانبه اوضاع کنونی، زندگی و سطح معیشت ما بازنشستگان را در کنار سایر اقشار مزدبگیر و بیکاران بشدت شکننده و غیرقابل تحمل ساخته است. تجمعات و اعتراضات پیاپی و مداوم ما در سطح شهرها و خیابان نه تنها به گوش متولیان امور هیچ گونه خریداری نداشته بلکه به جای رفاه و زندگی شایسته پس از سالها خدمت، مرگ تدریجی را برایمان رقم زده اند!

برای برخورداری از حق حیات شایسته و مطالبات مسلم قانونی خود باز هم متحد و همدل ایستاده ایم:

 

1- اجرای قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب سال 1386 و برون رفت از خط فقر با دریافت حقوقی برابر با 7 میلیون تومان با تاکید بر افزایش سالانه حقوق ها متناسب با نرخ تورم واقعی برای شاغلان وبازنشستگان

2- درمان رایگان و بیمه کارآمد به جای بیمه تکمیلی برای شاغلان و بازنشستگان.

3- شفاف سازی وضعیت صندوق های بازنشستگی و برگرداندن سرمایه های اختلاس شده به صندوق ها. همچنین نظارت نمایندگان واقعی و منتخب بازنشستگان بر صندوق ها ضرورت دارد.

 

۴- پرداخت کلیه بدهی های دولت به صندوق تامین اجتماعی و سایر صندوق های بازنشستگان

۵-حق ایجاد و به رسمیت شناخته شدن هر گونه تشکل مستقل، تجمع، تحصن و اعتصاب و آزادی بیان فارغ از شرایط امنیتی و آزادی کلیه فعالان دربند.

 

گروه اتحاد بازنشستگان

۲۸ خرداد ۱۳۹۸

..................................

 

قطعنامه شورای بازنشستگان ایران تجمع ۲٨ خرداد ۱٣۹٨

بیش از ٣ ماه است که از تجمع قبلی بازنشستگان گذشته و افزایش تحقیرآمیز حقوق ها در کنار موج گرانی های جدید، وضعیت نا بسامان بهداشت و درمان و دغدغه بابت شرایط نگران کننده صندوق های بازنشستگی، و فشار امنیتی به اشکال مختلف بر فعالین، نشان میدهد که عزم و اراده ی راسختر و محکم تری لازمست تا به حقوق و مطالباتمان دست یابیم در غیر اینصورت شرایط و وضعیتی بدتر از این گریبانگیر ما خواهد شد!

لذا بار دیگر مطالباتمان را یک به یک اعلام می کنیم:

 

۱- ترمیم فوری سطح دریافتی حقوق بگیران ومستمری بگیران باید به میزان بالاتر از خط فقر کارشناسی شده ‌‌متناسب با هزینه زندگی استاندارد امروزی ارتقا یابد.

۲- حقوق بازنشستگان با شاغلین با اجرای کامل ماده ۶۴ و ۱۲۵ قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب سال ٨۶ باید همسان شود.

٣- تعرض به منابع و امکانات صندوق ها باید متوقف و منابع صندوق های بازنشستگی اعاده و خسارت و بدهی های دولت به صندوق ها باید پرداخت شود و سازوکارمناسب به منظور کنترل و نظارت بر آنها توسط منتخبین واقعی بازنشستگان باید ایجاد شود.

۴- طرح اصلاحات "پارامتریک" تامین اجتماعی که تماما علیه بازنشستگان و شاغلین است، باید متوقف شود.

۵- بیمه های تکمیلی لغو و بیمه کارآمد و رایگان باید برقرار شود.

۶- سیاست و برنامه های خصوصی سازی درعرصه های تولید، آموزش، بهداشت و درمان وخدمات عمومی باید متوقف و سوبسید های دولتی بر اصلی ترین نیازهای مردم مانند نان، اقلام ضروری، حامل های انرژی و حمل و نقل برقرار گردد.

۷- به روند پرونده سازی و پیگردهای قضایی و امنیتی برای فعالین صنفی و اجتماعی پایان داده و آزادی فوری و بی قید و شرط کلیه فعالین صنفی و اجتماعی عملی گردد.

٨- حق ایجاد تشکل های مستقل بازنشستگان باید به رسمیت شناخته شود.

 

ما بازنشستگان طبق پیمانی که با هم بسته ایم:

"تا حق خود نگیریم، ازپای نمی نشینیم"

 

پس کماکان در خیابان حضور خواهیم یافت تا مسوولان را وادار کنیم به خواسته های بحقمان هر چه سریعتر عمل نمایند.

 

شورای بازنشستگان ایران

۲٨ خرداد ۱٣۹٨

...............................

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©