Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
سه-شنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۸ برابر با  ۱۶ آوريل ۲۰۱۹
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :سه-شنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۸  برابر با ۱۶ آوريل ۲۰۱۹
گزارش کانون صنفی فرهنگیان خمینی شهر

گزارش کانون صنفی فرهنگیان  خمینی شهر

از مناطق  سیل زده لرستان

 

هرچه بود از مال مردم آب برد!

 

ضمن تشکر از همکاران خوبم در خمینی شهر که همت کردند و بانی جمع آوری کمک های نقدی و غیر نقدی برای هموطنان عزیز سیل زده در لرستان شدند. اعلام می کنم هدایای شما، بخاطر سنگینی بار و شرایط نامساعد راه پس ۱۳ ساعت طی مسیر به سلامت به مقصد رسید.

 

شنیدن کی بود مانند دیدن!

 

سیل چنان با خشونت با مردم پلدختر و معمولان و روستاهای اطراف برخورد کرده که ناگفتنی است.

سرعت آب چنان بوده که حدود ۵۰ خانه در محله ساحلی پلدختر و حدود ۶۰ خانه در محله سازمانی ها طوری با آب رفته که آجری از آن باقی نمانده و حدود ۴ متر از خاک زیر خانه را هم با خود برده و سطح آنرا به کف رود خانه رسانده است.

وسعت سیلاب چنان بوده که آب با ارتفاع دو متر تا فاصله ۵۰۰ تا ۷۰۰ متری مسیر رودخانه به داخل شهر نفوذ کرده و بیش از نیمی از ساختمان های شهر را درگیر گل و لای کرده است.

داغ آب روی دیوار خانه ها و اتاق خانه ها نشان می دهد که که آب با ارتفاع دو متر خانه ها را پر کرده است. پس از عبور آب همه ساختمان های همکف تا نیم متر و زیر زمین ها تا بیش از یک متر پر از گل شده است.

 

 " چم مهر" هنوز مهربان است.

 

در نزدیکی پلدختر روستا هایی هستند که موقع سیل به طور کلی زیر آب رفته است.

آب از روی بام خانه روستاهای چم مهر، بابازید، ملاوی، چم گرداب و خرسدر، عبور کرده و بسیاری از خانه ها را با خود برده است.

چیزی که در چم مهر با چشمان خود دیدم قابل تصور نیست. داخل برخی از خانه ها ارتفاع گل به دو متر می رسد و تمام وسایل زندگی زیر گل مدفون شده است.

حدود سیصد و پنجاه خانه در چم مهر چنان گل گرفته که دیگر قابل سکونت نیست. گل طوری همه روستا را فرا گرفته که روی بام برخی از خانه ها نیز حدود نیم متر گل و چوب درختان شکسته شده وجود دارد.

 

خانه دوست کجاست ؟

 

مردم شهر و روستاهای درگیر سیل در چادرهایی که هلال احمر در اختیارشان قرار داده روزگار می گذراند و مگر میشود رنج این مردم شریف را نادیده گرفت که تا دیروز برای خود با آسایش و آرامش زندگی می کردند و الان در چادر روزگار می گذرانند.

 

زندگی خالی نیست مهربانی هست.

 تا شقایق هست زندگی باید کرد.

 

در چنین شرایط بحرانی، مردم شهر چنان مهربانی از خود نشان می دهد که امید روی درختان شکسته به گل نشسته نیز جوانه زده است. مادری مهربان در روستای چم مهر و پس توزیع بسته کمک ها ما را دعوت به نوشیدن چای کرد و در همان چادر محل سکونتش چای با طعم مهربانی نوشیدیم.

 

پلدختر تنها نیست.

 

کار امدادرسانی در این چند به گل روبی از خانه ها و مغازه هایی که تمام اجناس آن را آب با خود برده، متمرکز بوده و این کار همچنان ادامه دارد و به مرور خیابان ها و کوچه ها قابل تردد می شوند. ماشین آلات سبک و سنگین که از بسیاری نهادهای دولتی، نظامی و شخصی از همه نقاط کشور به منطقه آورده شده، کار گل روبی را آسان تر کرده است.

 

برگ سبزی است تحفه درویش

 

همراه با سایر هموطنان نوع دوست، فرهنگیان عزیز نیز بخش کوچکی از امداد رسانی به هموطنان عزیز سیل زده را بعده گرفته بودند.

ستاد همیاری فرهنگیان با همکاری چند کانون صنفی فرهنگیان تشکیل و کار خود را در مناطق سیل زده استان لرستان شروع کرد.

 

در این مدت محموله های کمک های مردمی از شهرهای تهران، اسلامشهر، کرج، سقز، مریوان، الیگودرز، خمینی شهر، شیراز و . . . به ستاد همیاری مستقر در پلدختر و معمولان و نورآباد رسید و پس از بسته بندی در اختیار مردم عزیز قرار گرفت.

لازم است از دوستان فرهنگی شهرهای سیل زده که در اين مدت بسیار فعال بوده و مسئولانه برخورد کردند تشکر کنم.

سپاس از زوج فرهنگی آقای فریدونی و خانم رشیدی و همچنین آقای میرنصیری که خانه خود را در اختیار ستاد همیاری فرهنگیان کشور قرار داده و با مهربانی خود ما را شرمنده کردند.

سپاس از نوجوان های عزیزی که در این چند روز در کنار خانواده هایشان همراه ما بودند.

شایان، علیرضا و علی، نوجوانان پر مهری بودند که گام در راه مهربانی گذاشتند.

سپاس از همکاران و دوستان خوبم آقایان ترکاشوند، چراغی، شهسواری، لکانی و میررضایی که با توجه به شناخت از منطقه، توزیع بسته کمک های غیر نقدی را به خوبی مدیریت کردند.

از زحمات همکاران کانون های صنفی فرهنگیان، خواهران ابراهیمی و جناب زحمتکش از شیراز و جناب ابراهیمی از تهران و جناب گودرزی از الیگودرز صمیمانه سپاسگزارم.

 

در پایان لازم به یادآوری است کار امدادرسانی به هموطنان سیل زده پس از گل روبی شهر باید توسط نهادهای حاکمیتی با جدیت ادامه پیدا کند تا مشکل مسکن این عزیزان آسیب دیده در کوتاه ترین زمان ممکن حل شود و این عزیزان به زندگی عادی برگردند.

 

روح اله قدیمی

نماینده کانون صنفی فرهنگیان خمینی شهر در ستاد همیاری فرهنگیان ایران به مناطق سیل زده لرستان _ ۹۸/۱/۲۵

..............................................

گزارشی کوتاه از همیاری فرهنگیان

در مناطق سیل زده

 

۲۳ فروردین ماه ۱۳۹۸

 

از روز دوشنبه جمعی از فعالان صنفی از تهران، الیگودرز و اسلامشهر برای رساندن کمک های فرهنگیان به مناطق سیل‌زده رفته اند.

 

متاسفانه اوضاع کلی نابسامان است و #فقدان_مدیریت_بحران درد آسیب دیدگان را دو چندان کرده است.

به همت مردم تقریبا اقلام اولیه بین همه تقسیم شده است.

 

از مجموع کمک های #ستاد همیاری فرهنگیان

یک محموله توسط آقای بداقی سه شنبه از البرز و اسلامشهر به معمولان ارسال شده است.

 

متاسفانه از برخی جاها مثل نورآباد غفلت شده، بخاطر همین  با نظر جمعی، هدایای فرهنگیان البرز و اسلامشهر، فرهنگیان تهران مرکز نواب و مرکز انجمن یاری کودکان تحویل فعالان صنفی دلفان جهت توزیع در روستاهای آسیب دیده خواهد شد.

 

محموله کانون الیگودرز توسط آقای گودرزی و محمودی با همکاری آقای ترکاشوند اینجا در کمپ پلدختر تخلیه شده است.

 

هدایای فرهنگیان شیراز توسط آقای زحمتکش و خانم ابراهیمی به سمت نورآباد خواهد رفت. شب گذشته هدایای کانون صنفی خمینی شهر و آقای قدیمی به پلدختر رسیدند.

 

در پلدختر یک زوج، آقای فریدونی و خانم رشیدی، کل زندگی خود را به کمپ فرهنگیان اختصاص داده اند و ما را شرمنده محبت خود کرده اند. همکاران خانم‌ها سلیمانی، مرادی و همسایگان کمپ و علیرضا و شایان و علی اصغر در کنار بزرگترها نیازهای سیل‌زدگان را بسته بندی می کنند.

 

اینجا سیل زندگی یک عده را برده اما #امیدها همچنان پابرجاست.

از تمام کسانی که به ستاد همیاری فرهنگیان اعتماد کردند و کسانی که این روزها از کرج تا شیراز  ... صادقانه زحمت کشیدند تشکر می کنیم. همچنین از تشکل های صنفی فرهنگیان ایران، کانون صنفی معلمان تهران، کانون صنفی فرهنگیان استان قزوین، کانون صنفی معلمان کرمانشاه، کانون صنفی معلمان خمینی شهر، فعالان صنفی استان فارس، فعالان صنفی استان البرز ، کانون صنفی معلمان اسلامشهر که با محوریت کانون صنفی فرهنگیان الیگودرز که تاکنون همیار ستاد بوده اند تشکر و قدردانی می شود جا دارد از بازنشستگان عزیز تشکر ویژه نماییم.

 

بخشی از کمک های ارسالی با توجه به نیازها توزیع شده است و همکاران در پلدختر، معمولان و نورآباد در حال بسته بندی و آماده سازی باقی اقلام هستند.

اینجا مردم سیل‌زده نیازمند پتو و زیرانداز و لوام پخت و پز و غذاخوری هستند.

 

روز پنجشنبه از کمپ  "زاگرس چشم انتظار ماست" که انجمن صنفی معلمان مریوان و سقز در آن نقش دارند دیدن کردیم. یک کمپ بی نظیر در معمولان بود. کارشان عالی بود و باید از تجربه آنها آموخت.

یاد و خاطره زنده یاد شریف باجور را گرامی داشتیم جای خالی اثرات مثبت او بعد از جان‌ باختن غم‌انگیزش مشهود است.

 

با وجود کمپ های مردمی، سیل‌زدگان احساس تنهایی نمی کنند. اما نباید #مطالبه_گری را فراموش کنیم.

باید دولت مسئولیت خود را انجام دهد. باید مدارس را سامان دهد و وزارت آپ به وضعیت معلمان و دانش آموزان آسیب دیده رسیدگی کند.

فرهنگیان از بی عملی وزیر و عدم توجه به مسایل مدرسه و معلمان و دانش آموزان به شدت ناراحت هستند و ما باید صدایشان باشیم.

با تمام ملال آور بودن درس و مدرسه برای دانش آموزان، آنان از اینکه سیل کتاب هایشان را برده است ناراحت هستند. فقط در معمولان حدود ۷۰۰ دانش آموز بدون کتاب و دفتر شده اند وضعیت مدارس در معرض سیل نیز فاجعه است و برخی از مدارس کلا تخریب شده اند.

 

مردم فقط می توانند بخش کوچکی از نیازمندی ها را تامین کنند و این #وظیفه_نهادهای_حاکمیتی است که وظایف خود را انجام دهند.

 

 

 

ستاد همیاری فرهنگیان ایران در حمایت از سیل زدگان

...................................................................................

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©